خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » به کارگیری اساتید بازنشسته در دانشگاه‌ تربیت مدرس در شرایط خاص

به کارگیری اساتید بازنشسته در دانشگاه‌ تربیت مدرس در شرایط خاص

رئیس دانشگاه تربیت مدرس بیان کرد: پذیرش اساتید بازنشسته منع قانونی ندارد، اما ما خودمان سخت گیری می‌کنیم که فقط در موارد استثنا و با توجیه مشخص و موردی اقدام به استفاده از اساتید بازنشسته در همان سقف ۱۰ واحد صورت بگیرد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

محمد تقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتقادات مطرح شده در به کارگیری اساتید بازنشسته در دانشگاه‌ها، گفت: قانون به کارگیری اساتید بازنشسته موجود است و بازنشسته‌ها با ظرفیتی حدود حداکثر ۱۰ واحد آموزشی- پژوهشی می‌توانند به صورت منفرد و با تعریف و اعلام نیاز دانشکده برای مواردی که به حسب برجستگی استاد بازنشسته و یا به حسب کمبود نیروی متخصص دانشکده به آن‌ها احتیاج دارد برای مدت محدودی از این پیشکسوتان استفاده کنند.

او در ادامه با بیان اینکه از گذشته هم دستمان برای استفاده از بازنشسته‌ها باز بود، ادامه داد: این استفاده با محدودیت ۱۰ واحد درسی بوده است، ولی شرایط تائید و تصویب این مسئله سخت گیرانه است؛ زیرا دانشگاه سعی می‌کند از نیرو‌های جوان که از طریق استخدام جذب می‌شوند استفاده کند.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: برخی مواقع به این دلیل که اساتید بازنشسته افراد خیلی برجسته‌ای هستند و در راهنمایی پایان نامه‌ها و رساله‌های کارشناسی ارشد و دکتری از این افراد می‌توان استفاده کرد. بعضا خیلی مهم است که ارتباط آن‌ها تا مدتی ادامه پیدا کند تا این دانش را به نسل جوان هیات علمی منتقل کنند.

احمدی در ادامه درباره شرایط به کارگیری اساتید پیشکسوت در دانشگاه تربیت مدرس، اضافه کرد: شرایط را در هیات رئیسه دانشگاه بعد از تائید گروه و دانشکده بررسی می‌کنیم و این کار با سخت گیری امکان پذیر است.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس بیان کرد: پذیرش اساتید بازنشسته منع قانونی ندارد، اما ما خودمان سخت گیری می‌کنیم که فقط در موارد استثنا و با توجیه مشخص و موردی اقدام به استفاده از اساتید بازنشسته در همان سقف ۱۰ واحد صورت بگیرد.

احمدی در پایان تاکید کرد: این به کارگیری یک بحث عمومی نبوده و بحث استخدام دائمی نیست بلکه به صورت سالیانه بررسی می‌شود.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *