خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » لزوم برآورده کردن نیازهای اساسی اساتید جوان

لزوم برآورده کردن نیازهای اساسی اساتید جوان

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف از مشکلات اساتید جوان این دانشگاه خبر داد و گفت: باید نیازهای اساسی اساتید جوان را برآورده کنیم.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

داود رشتچیان در گفتگو با خبرگزاری آنا، درباره مشکل دانشگاه شریف در نگهداشت اعضای هیئت علمی اظهار کرد: در چند سال اخیر بهترین‌ فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی را جذب کردیم.

وی افزود: کشور امروز شرایط خاصی دارد و این را می‌دانیم ولی اساتید جوان نیاز به حمایت ویژه دارند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: تأمین حقوق،‌ مزایا و تأمین مسکن اساتید با مشکل مواجه است. باید به سمتی برویم تا بتوانیم نیاز اساسی اساتید جوان را برآورده کنیم.

رشتچیان بیان کرد: این اساتید آنقدر برجسته هستند که پیشنهاداتی خاص از داخل و خارج از کشور دارند برخی از اساتید با وجود مشکلات ترجیح می‌دهند که نیمه وقت در دانشگاه باشند که موافق این نیستیم چراکه اینگونه کم کم باعث می‌شود که اساتید بخواهند وقتشان را بیرون از دانشگاه‌ها صرف کنند.

وی ادامه داد: حقوق برخی از اساتید جوان کفاف اجاره خانه ۸۰ متری در تهران را نمی‌دهد مسلم است که اینگونه نمی‌توانند به کار خود ادامه دهند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شریف بیان کرد: از طرفی دیگر برخی از اساتید جوان قصد دارند که پروژه‌های علمی را در دستور کار خود قرار دهند که به خاطر محدودیت‌های مالی دانشگاه نمی‌توانند برنامه‌های خود را دنبال کنند.

رشتچیان گفت: شاید افکار عمومی بگوید که شرایط اکنون برای همه مردم سخت است، ولی باید به این موضوع توجه داشت که اساتید جوان تازه جذب شده نخبگان خاص هستند و این افراد موقعیت ویژه دارند حتی اگر خودشان دنبال موقعیت جدید نباشند پیشنهادهای خاص به آنها ارائه می‌شود.

همچنین ببینید

فرصت‌ مطالعاتی هیات علمی جامعه و صنعت

شرکت هزار عضو هیات علمی در فرصت‌های مطالعاتی جامعه و صنعت

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم از شرکت حدود هزار نفر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *