خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » شروط جدید ارتقای پایه هیئت علمی در دانشگاه امیرکبیر

شروط جدید ارتقای پایه هیئت علمی در دانشگاه امیرکبیر

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه امیرکبیر از شروط جدید ارتقا پایه برای اعضای هیئت علمی آموزشی و پژوهشی این دانشگاه خبر داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

سید محمد حسین کریمیان در گفتگو با مهر، از تدوین شیوه نامه ارتقا هیئت علمی آموزشی و پژوهشی در این دانشگاه خبر داد و اظهار داشت: آیین نامه ارتقا هیئت علمی مربوط به وزارت علوم است اما ما یک شیوه نامه داخلی در دانشگاه داریم که این شیوه نامه را در اسفندماه ۹۶ تدوین و به وزارت علوم ارسال کردیم و آن ها بررسی های لازم را انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه وزارت علوم در آبان ماه ۹۷ به دانشگاه اعلام کرد که اصلاحاتی را انجام دهد، گفت: پس از آن اصلاحات لازم در شیوه نامه اعمال شد و در اسفند ۹۷ مجددا به وزارتخانه ارسال کردیم و در نهایت اوایل مرداد ۹۸ این شیوه نامه به تصویب وزارتخانه رسید که تا سال ۱۴۰۰ لازم الاجرا خواهد بود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به اینکه این شیوه نامه در سال تحصیلی جدید اجرایی می شود، درباره اصلاحات آن توضیح داد و گفت: در این شیوه نامه توجه زیادی به امر فناوری،  پژوهش و فعالیت های بین المللی شده است.

کریمیان با بیان این مطلب که فعالیت اساتید برای ارتقا در سه بخش «آموزش»، «تحقیقات و فناوری» و «کارهای اجرایی و فرهنگی» گنجانده می شود، ادامه داد: در شیوه نامه جدید وزن کارهای بین المللی و فناوری را در بخش های آموزش و پژوهش و  فناوری افزایش دادیم.

وی با اعلام اینکه برای ارتقا به مرحله استادی و دانشیاری پروژه صنعتی لازم است و اساتید باید به این موضوع توجه کنند، گفت: به طور مثال اساتید اگر اختراع و یا نوآوری داشته باشند بخشی از امتیازارت لازم برای ارتقا را پوشش می دهد؛ البته باید به این نکته توجه داشت که ثبت اختراع بین المللی باید در زمینه تخصصی متقاضی باشد. حضور اساتید در شرکت های دانش بنیان بخشی دیگر از امتیازات را پوشش خواهد داد.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: اعضای هیئت علمی در صورتی که قرارداد بین المللی یا دانشجوی مشترک بین المللی داشته باشند،  بخشی از امتیازاتی که قبلا وجود نداشت از سال تحصیلی جدید برای آنها لحاظ خواهد شد.

کریمیان با اشاره به اینکه «تجاری سازی محصول» یکی دیگر از مواردی است که برای ارتقا هیئت علمی به استادی و دانشیاری مورد توجه قرار گرفته است، گفت: اگر عضو هیئت علمی مایل باشد از طریق تأسیس یک شرکت به تجاری سازی محصول خود بپردازد، باید حداقل ۲۰ درصد سهام آن شرکت را داشته باشد. از طرفی دیگر باید گواهی دانش بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری برای آن محصول یا فناوری را داشته باشد.

وی تصریح کرد: اعضای هیئت علمی نیز می توانند از طریق ثبت اختراع به تجاری سازی محصول خود بپردازند.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *