خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » خداحافظی دانشگاه آزاد با برخی اساتید

خداحافظی دانشگاه آزاد با برخی اساتید

مشاور رئیس دانشگاه آزاد از خداحافظی با برخی اساتید خبر داد و گفت: اعضای هیات علمی که در سالهای اخیر در فراخوان شرکت کرده و همچنان بلاتکلیف مانده بودند، تعیین تکلیف شدند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

بهروز طهماسب کاظمی در گفتگو با مهر، درباره آخرین وضعیت هیات علمی که از سال‌های گذشته همچنان بلاتکلیف مانده‌اند، اظهار کرد: اعضای هیات علمی که در سال‌های اخیر در فراخوان شرکت کرده و همچنان بلاتکلیف مانده بودند، تعیین تکلیف شدند و حکمشان به زودی مشخص می‌شود.

مشاور و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد با اشاره به تلاش شبانه روزی قائم مقام دانشگاه و همکاران وی برای روشن شدن وضعیت هیات علمی، افزود: با تعیین تکلیف شدن این افراد، یا به آنها گفته می‌شود سر کلاس بروند و یا اعلام می‌شود، نیازی به حضورشان نیست.

طهماسب کاظمی با اشاره به تعیین تکلیف اعضای هیات علمی که پرونده آنها از سال ۹۲-۹۳ همچنان باز است، به غافلگیری دانشگاه در خصوص کاهش تعداد دانشجویان اشاره کرد و گفت: تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد در سال ۹۲، یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بود، در حالی که اکنون تعداد آنها به یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو تقلیل یافته است.

وی ادامه داد: چشم انداز دانشگاه برای امروز عددی بزرگ‌تر از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دانشجو بوده است؛ بنابراین کاهش دانشجو موجب می‌شود به برخی اعضا بگوییم به آنها نیاز نداریم و در مقابل جذب جدید هم نداشته باشیم.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه فرایند حذف و جذب هیات علمی در دانشگاه آزاد، یک رویه متداول است، خاطرنشان کرد: البته این امری بدیهی است که دانشگاه باید متناسب با نیاز بازار کار، جذب جدید نیز داشته باشد.

طهماسب کاظمی بیان کرد: اگر می‌خواهیم به لحاظ ارائه خدمات در دانشگاه انعطاف پذیر باشیم، ضروری است که به‌منظور افزایش سطح آگاهی و اطلاعات هیات علمی، آنها را همواره متناسب با دانش روز، به روز (آپدیت) کنیم؛ با این وجود اما، جایی که نمی‌توان این کار را انجام داد، یا باید با برخی اعضا خداحافظی کرد و یا نیروی جدید جذب و حتی از نیروی موقت، استفاده کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز بازار کار، هرم نیروی انسانی دائماً در حال تغییر است و از آنجا که دانشگاه منابع کشور را مصرف می‌کند، باید متناسب با نیاز کشور، نیروی انسانی تربیت شود؛ به طور مثال دانشگاه نمی‌تواند فقط در رشته حسابداری، چندین برابر نیاز بازار کار، نیرو تربیت کند.

به گزارش مهر، پیش از این بیژن رنجبر، قائم مقام دانشگاه آزاد اعلام کرده بود که ۱۳۰۰-۱۲۰۰ نفر از افرادی که در فراخوان‌های سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۵ شرکت کرده و حتی صلاحیت علمی و عمومی آنها نیز احراز و تأیید شده، هنوز فاقد حکم بوده و بلاتکلیف هستند.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *