خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » کاهش اعزام دانشجویان دکتری به خارج از کشور در دانشگاه تهران

کاهش اعزام دانشجویان دکتری به خارج از کشور در دانشگاه تهران

رئیس دانشگاه تهران درباره اعزام دانشجویان دکتری به خارج از کشور و فرصت مطالعاتی توضیحاتی داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: اعتباراتی که برای اعزام دانشجویان دکتری از طرف وزارت علوم اعلام شد، نسبت به سال گذشته تقریبا نصف شده و این موضوع ما را دچار مشکل کرده؛ با وجود شرایط اقتصادی نامناسب، دانشگاه تهران سعی کرده است لطمه‌ای به موضوعات دانشجویی وارد نشود.

وی ادامه داد: اعزام دانشجویان دکتری با توجه به تغییرات نرخ ارز مقداری کاهش داشته است و سعی کرده‌ایم هزینه اعزام را تا حدی از بودجه دانشگاه تامین کنیم اما به دلیل افزایش قیمت ارز پشتیبانی از آن محدود است و تعداد کمتری را می‌توانیم اعزام کنیم.

رئیس دانشگاه تهران گفت: سعی می‌کنیم با دانشگاه‌های مختلف دنیا مذاکره کنیم تا زمانی که دانشجویان خارجی به ایران می‌آیند ما هزینه اقامت آنها را پرداخت کنیم و وقتی دانشجویان ما به آنجا می‌روند هزینه اقامت را آنها بپردازند که با چند دانشگاه به این تفاهم رسیدیم و همکاری ها از این نظر افزایش پیدا خواهد کرد.

نیلی احمدآبادی  ادامه داد: دانشجویانی که به خارج از کشور اعزام می‌شوند ارتباطات بین المللی را گسترش می‌دهند و یکی از بهترین سفیران کشور برای شناسایی کشور و توانمندی‌های آن به شمار می‌روند؛  همچنین اعزام دانشجو به دوره‌های کوتاه مدت با دانشگاه‌های خارج از کشور ضرورت دارد که ارتباط ما با مراکز علمی دنیا باید حفظ شود به همین جهت اعزام دانشجو در دوره‌های کوتاه مدت باید حفظ شود.

محدودیت ارزی در دوره‌های کوتاه مدت فرصت‌های مطالعاتی

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به اینکه  محدودیت‌های ارزی موجب شده است در عرصه اعزام دانشجو در دوره‌های کوتاه مدت فرصت مطالعاتی به خارج از کشور با محدودیت مواجه شود، گفت: محدودیت ارزی باعث شده است  آمار دانشجویان اعزامی کم و روند کاهشی را داشته باشد و بر اساس بودجه‌ای که در اختیار ما قرار می‌گیرد این اعزام در دانشگاه‌ها علی‌رغم محدودیت اعتبار صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ارز اختصاصی بانک مرکزی برای فرصت مطالعاتی دانشجویان همان ارز نیمایی است، اظهار کرد: با توجه به اینکه ارز نیمایی در اختیار دانشگاه‌ها قرار نمی‌گیرد، هزینه‌ها افزایش پیدا می‌کند.

 نیلی احمدآبادی یادآوری کرد: خوشبختانه همکاری دانشگاه تهران با دانشگاه‌های فرانسه بسیار گسترش پیدا کرده؛ فعالیت‌های دانشگاه تهران با آژانس دانشگاه‌های فرانسه زبان AUF در واقع بستری است که به گسترش همکاری کمک می‌کند.

همچنین ببینید

رئیس مرکز جذب هیأت علمی شورای تحقیق جذب هیات علمی

تشکیل شورای تحقیق جذب هیات علمی در دانشگاه ها

رییس مرکز جذب وزارت علوم اعلام کرد: به منظور تسریع در امر تحقیقات و نیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *