خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » لغو اعزام دانشجو با بورس دولتی در سال ۹۸

لغو اعزام دانشجو با بورس دولتی در سال ۹۸

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل اعلام کرد: در سال ۹۸ برای اعزام دانشجو با بورس دولتی برنامه‌ای نداریم.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، حسین سالار آملی در بخشی از برنامه «روی خط خبر» شبکه خبر که با موضوع «توسعه همکاری‌های بین دانشگاهی با دانشگاه‌های خارجی» انجام شد در خصوص برنامه‌های آموزش عالی برای اعزام دانشجو به خارج از کشور در سال ۹۸ گفت: در سال ۹۸ برای اعزام دانشجو با بورس دولتی برنامه‌ای نداریم.

وی ادامه داد: در واقع بورس طولانی مدت برای دو سال فوق لیسانس یا چهار سال دکتری به خارج کشور وجود ندارد.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل افزود: دلیل این موضوع نیز این بوده که سطح توانمندی دانشگاه‌های داخلی مناسب است. برنامه‌ریزی ما بر روی فرصت مطالعاتی ۶ تا ۹ ماهه برای دانشجوی دکتری است.

وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۱۳۰۰ دانشجو در همین قالب از فرصت مطالعاتی استفاده کردند و امسال هم این روند در ابعاد گسترده‌تری ادامه خواهد داشت. از مسئولان هم می‌خواهیم به ما یاری دهند تا بتوانیم از لحاظ ارزی نیز توانمندی آن را داشته باشیم که این اهداف را به مرحله عمل برسانیم.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در پنج سال گذشته همواره تعداد مقالات مشترک ایران که به عنوان یک خروجی علمی مسلم شناخته می‌شود رو به افزایش بوده و در سال ۲۰۱۸ تعداد مقالات مشترک ما به حدود ۱۳۴۰۰ مقاله مشترک بین‌المللی رسیده است. به عبارت دیگر بین ۱۳۴۰۰ دانشمند ایرانی و خارجی تحقیقاتی انجام شده و مقالاتی به چاپ رسیده و همکاری‌هایی صورت گرفته است.

سالار آملی با تاکید بر اینکه این روند باید توسعه پیدا کند گفت: در این روند اولاً هزینه‌های تحقیقاتی به میزان ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند و دوم اینکه از علم دیگران هم استفاده می‌کنیم و این برای روند توسعه علمی و کیفی کشور ما خوب است. یکی از سیاست‌های اصولی در سال ۹۸ افزایش تعداد مقالات مشترک است.

همچنین ببینید

دانشگاه علم و هنر

فراخوان جذب هیات علمی پیمانی دانشگاه علم و هنر ۱۴۰۳

دانشگاه علم و هنر یزد از بین شرکت‌کنندگان در فراخوان دانشگاه‌های دولتی (سه برابر ظرفیت) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *