خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » اصلاح شیوه پرداخت حق التدریس اساتید در دانشگاه های بزرگ
میزان حقوق اساتید حق التدریس

اصلاح شیوه پرداخت حق التدریس اساتید در دانشگاه های بزرگ

معاون آموزشی وزیر علوم از اصلاح پرداخت حق التدریس در دانشگاه ها خبر داد و گفت: براساس این طرح هم حضور اعضای هیئت علمی در دانشگاه ها بیشتر شده و هم پرداخت دانشگاه ها منصفانه تر می شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

مجتبی شریعتی نیاسر در گفتگو با خبرگزاری مهر، درباره طرح بهره‌وری و نو ارزش آفرینی اعضای هیئت علمی در دانشگاه های بزرگ گفت: هدف از این طرح حذف استادان حق التدریس نیست بلکه اصلاح نظام پرداخت در قالب حق التدریس است.

وی ادامه داد: براساس این طرح، به جای پرداخت حق مازاد به یک استاد، برای تدریس مازادی که داشته، پرداخت ها به گونه ای خواهد شد که حقوق فرد را متناسب با سهمی که از فعالیتش دارد افزایش می دهند.

معاون آموزشی وزیرعلوم افزود: این موضوع باعث می شود اساتید دانشگاه‌ها نیز حضور فعالی در دانشگاه‌ها داشته و دانشگاه‌های مطرح نیز به دنبال این نباشند که از اساتید حق التدریس بیرون از دانشگاه استفاده کنند.

وی ادامه داد: چون ظرفیت هئیت علمی دانشگاه های سطح یک ما بسیار بالاست مگر در موارد استثناء، بنابراین اصلاح وضعیت به این معنا نیست که اساتید حق التدریس حذف شوند، بلکه هدف این است که پرداخت حق التدریس بازتعریف شود.

شریعی نیاسر افزود: با اجرای این طرح هم حضور اعضای هیئت علمی در دانشگاه ها بیشتر شده و هم پرداخت دانشگاه ها منصفانه تر بوده و حق اعضای هیئت علمی متناسب با نقشی که ایفا می کنند، تامین می شود.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

۱۰ دیدگاه

  1. سلام امسال حقوق حق التدریس با مدرک کارشناسی ارشد چقدر هست؟

  2. با سلام خدمت همکاران پر تلاش، با مدرک دکترا وسابقه ۱۰سال تدریس، مشکل شما را درک می کنم. یاداورشوم خودمان مقصر هستیم اگر ما یک صدا باشیم وتدریس انجام ندهیم مجبور می‌شوند فکری به حال این قشر فرهیخته بکنند. ازتمام صنف ها از حقوق کم آنها صحبت شد. الا ازین قشر حق التدریس. تازه اگر بخواهی حرفی بزنی. مجبورنیستین خودتون خواستین. ناراضی هستی بفرما. اما یک عده از همکاران پول نیاز نیستند فقط بخاطر وجهه یا رزومه تدریس مجانی قبول می کنند. دانشگاه هم از خدا خواسته عده ای بیان مجانی تدریس کنند. دو دستگی در بین این قشر هست. باید تلاشمون را بکنیم. باید کانال زد به نام. نه به تدریس دانشگاه آزاد وموسسات غیر انتفاعی. بدون شک وقتی یکصدا باشیم. موفق خواهیم شد.

  3. سلام چرا باید حق التدریس در دانشگاه این همه نسبت به حق التدریس در آموزش و پرورش بهشون ظلم بشه؟مگه هر دو حق التدریس اسمشون نیست؟مگه مدرک و سواد حق التدریسان دانشگاه بالاتر نیست؟پس چرا باید اینقدر به حق التدریسان آموزش پرورش رسیدگی بشه اما این همه به ما ظلم؟؟

  4. فقط یک نیرو ماورایی است نمیدونم شاید اخساس مسئولیت اجتماعی …یا شاید دوست دارم هنوز ارتباطم را با محیط علمی و آموزشی داشته باشم…شاید میترسم از دور شدن …خلاصه که بیشتر از اینکه نیاز جانم باشه خوراک روانم شده به هر حال که من درآمدم محدوده …ترجیح میدم اینطور باشه تا اینکه پشت فرمون یا میز دلالی بگذره …

  5. سلام دوستان
    لطفاکسی اطلاع داردمیزان حق التدریس دردانشگاه آزادبرای دکترای بازنشسته آموزش وپرورش چقدره ؟ممنون اگه کسی لطف کندراهنمائی فرماید.

  6. با سلام والا از ما اساتید حق التدریس با ساعتی چند هزا رتومن نباشیم دانشگاهها اینقد دانشجونداشتند ولی دریغ از ذر ه ای انصاف از اینکه آیین نامه ای باشه در این خصوص من ۱۰ساله حق التدریسم ولی شرایط سال به سال بدتر میشه نه رزومه و نه مدرک و نه هیچی استاد ارزشی نداره. این چه وضعه لطفا کسانیکه پیام منو میخوونند متحد شیم وبرای احقاق حقمون تلاش کنیم از حق التدیسهای آموزش پرورش کمتریم با این همه سختی و درس

  7. سلام لطفا فکری به حال اساتید حق التدریس که با مدرک دکتری مشغول تدریس هستند و در هیچ جا هیت علمی نیستند و فقط از طریق تدریس امرار معاش میکنند باشد . الان نزدیک ۱۰ سال است که ساعتی ۸ هزار تومان تدریس میکنم و ماهانه ۵۰۰ هزار تومان درامد دارم االخصوص به فکر رشته های علوم پایه باشید که فقط میتونند در سیستم اکادمیک فعالیت کنند . مثلا رشته ای مثل معماری یا عمران یا برق یا … میتونه تو نظام مهندسی یا خارج از دانشکاه میتونه کسب درامد کنه

    • کاملا حرفاتون و قبول دارم

      • سلام
        من هم درگیر همین مشگل هستم
        با مدرک دکتری دارم تدریس می کنم و ساعتی ۱۳ تومن به من میدن
        نه ماهانه، بلکه باید آخر ترم بدن، که این هم خیلی اوقات تاخیر داره
        واقعا موندم چیکار کنم
        از یه راننده تاکسی درآمد ما کمتره

        بیاید یه کانال بزنیم اساتید حق التدریس رو اونجا جمع کنیم
        اگه ۵۰۰ نفر بشیم ششششاید یکی صدامونو بشنوه

        • واقعا همینطوره
          تازه امثال من که حتی تو شهر خودمونم نیستیم و برای کار و سابقه میریم شهر دیگه همون چندرغاز رو هم باید بدیم به کرایه مسیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *