خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » اجرای آیین‌ نامه افزایش توانمندی‌ های هیأت‌ علمی دانشگاه تهران

اجرای آیین‌ نامه افزایش توانمندی‌ های هیأت‌ علمی دانشگاه تهران

طرح افزایش توانمندی‌ها و شایستگی‌های حرفه‌ای اعضای هیأت‌علمی و مدیران دانشگاه تهران به‌منظور افزایش توانمندی‌ها، قابلیت‌های علمی و مهارت‌های حرفه‌ای اعضای هیأت‌علمی و مدیران، اجرایی می‌شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، طرح افزایش توانمندی‌ها و شایستگی‌های حرفه‌ای اعضای هیأت‌علمی و مدیران دانشگاه تهران توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی و معاونت آموزشی دانشگاه تهران به‌منظور افزایش توانمندی‌ها، قابلیت‌های علمی و مهارت‌های حرفه‌ای اعضای هیأت علمی و مدیران، اجرایی می‌شود.

در این راستا معاونت فرهنگی و اجتماعی و معاونت آموزشی دانشگاه تهران با بهره‌گیری از توان صاحب‌نظران حوزه آموزش عالی، تجارب متعدد داخلی و خارجی و اسناد بالادستی در حوزه توان‌افزایی اعضای هیأت‌علمی و مدیران، طرح «افزایش توانمندی‌ها و شایستگی‌های حرفه‌ای اعضای هیأت‌علمی و مدیران دانشگاه تهران» را تدوین کرده است. این آئین‌نامه برای اجرای طرح حاضر تهیه شده است.

این طرح با اهداف هشت‌گانه شاملافزایش مستمر توانمندی‌ها و شایستگی‌های اعضای هیأت علمی در حوزه مهارت‌های آموزشی، پژوهشی و تربیتی و افزایش مستمر توانمندی‌های شخصی-روانشناختی در زمینه‌های سرمایه روان‌شناختی، بهزیستی روان‌شناختی و بهزیستی شغلی اعضای هیأت‌علمی و همچنین افزایش مستمر توانمندی‌ها و مهارت‌های ادراکی مشتمل بر تفکر انتقادی، خلاقیت و حل مسئله، تفکر راهبردی و نگرش کارآفرینی در اعضای هیأت‌علمی و مدیران در قالب افزایش مستمر توانمندی‌های تعاملات علمی-دانشگاهی بین‌المللی اعضای هیأت علمی و مدیران است.

از طرفی از دیگر طرح های افزایش توانمندی‌ها و شایستگی‌های حرفه‌ای می توان به افزایش مستمر توانمندی‌های معرفتی و بینشی اعضای هیأت علمی ،  افزایش توانمندی مدیران در حوزه‌های مدیریت و رهبری اثربخش آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اداری ، تحقق راهبردهای ترویج مسئولیت‌پذیری اجتماعی و ارتقای اخلاق حرفه‌ای در دانشگاه توسط اعضای هیأت علمی و مدیران و افزایش توانمندی پاسخ‌گویی به توسعه علم و فناوری و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در حوزه‌های مرتبط با فعالیت‌های دانشگاه توسط اعضای هیأت علمی و مدیران اشاره کرد این در حالی است که

این آیین‌نامه در ۹ ماده و ۵ تبصره در جلسه تاریخ ۲۴ آذر سال جاری در هیأت‌رئیسه دانشگاه به تصویب رسیده است.

همچنین ببینید

آمار زنان هیات علمی از زبان مشاور امور زنان وزارت علوم

فعالیت بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها

مشاور امور زنان وزارت علوم گفت: بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *