خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » فراهم شدن فرصت مطالعاتی داخل و خارج ویژه هیأت علمی فنی و حرفه ای

فراهم شدن فرصت مطالعاتی داخل و خارج ویژه هیأت علمی فنی و حرفه ای

رئیس مرکز امور مدرسان و اعضای هیئت علمی دانشگاه فنی و حرفه ای از فراهم شدن فرصت اعزام اعضای هئیت علمی این دانشگاه به فرصت مطالعاتی خارج و داخل خبر داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه فنی و حرفه ای، ویدا تقوایی گفت: با دستور رئیس دانشگاه مرکز امور مدرسان و اعضای هیات علمی دانشگاه از ابتدای شهریورماه امسال موجودیت یافته که یکی از وظایف آن اصلاح آیین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی دانشگاه فنی و حرفه ای و ارتقای اعضای هیئت علمی فنی و با توجه به شرایط خاص این دانشگاه بود.

وی با اشاره به وجود آیین نامه های مجزای ارتقای اعضای هیئت علمی آموزشی، پژوهشی در وزارت علوم و آیین نامه خاص ارتقای هیئت علمی دانشگاه های تابعه وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست‌ها و ماموریت‌های خاص دانشگاه فنی و حرفه ای در زمینه بحث های مهارتی و کاربردی و تبدیل ایده به محصول، کارگروهی ویژه با حضور صاحبنظران نسبت به تدوین آیین نامه هیئت علمی فنی دانشگاه اقدام شده است که در حال حاضر آماده ارسال به کمیسیون دائمی هیات امنای دانشگاه است .

رئیس مرکز امور مدرسان و اعضای هیئت علمی دانشگاه فنی و حرفه ای تصریح کرد: با مشارکت دفتر همکاری های بین المللی دانشگاه طرح فرصت های مطالعاتی داخلی و خارجی که در این زمینه بیشترین همکاری و سنخیت رشته ها را با دانشگاه های مشابه در آلمان داریم و امیدواریم علاوه بر امکان اعزام اعضای هیئت علمی به این کشور زمینه حضور دوره ای مدرسان دانشگاه های آن کشور در ایران را نیز فراهم کنیم.

وی با اشاره به مصوبه وزارت علوم در خصوص برگزاری فرصت های مطالعاتی در صنعت برای همه اعضای جدید هیئت علمی دانشگاه ها اظهار داشت: در این زمینه هماهنگی هایی با دانشگاه تربیت مدرس صورت گرفته تا اعضای جدید هیئت علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در بدو جذب دوره های عمومی صلاحیت تدریس را در آن دانشگاه بگذرانند. 

تقوایی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات مرکز در چند ماهی که از تاسیس آن می گذرد، ساماندهی و بهینه سازی فرآیند بررسی صلاحیت مدرسان مدعو است که تاکنون بدون نظارت ستاد دانشگاه توسط مدیران گروه های آموزشی ارزیابی و جذب می شدند. در این راستا دستورالعمل و فرم های ویژه امتیازدهی به مدرسان مدعو را تدوین کرده و نسخه غیرقابل استناد آن را برای نظردهی به مراکز و واحدهای مختلف دانشگاه ارسال کرده ایم.

همچنین ببینید

آمار زنان هیات علمی از زبان مشاور امور زنان وزارت علوم

فعالیت بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها

مشاور امور زنان وزارت علوم گفت: بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *