خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » افزایش جذب هیأت علمی وزارت علوم

افزایش جذب هیأت علمی وزارت علوم

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: جمعیت اعضای هیأت علمی نسبت به اوایل انقلاب ۱۲ برابر افزایش پیدا کرده است و در حال حاضر شاخص نسبت دانشجو به استاد در کشور ما حدود ۲۷ است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایسنا، شریعتی‌نیاسر تصریح کرد: وضعیت جذب هیات علمی در کشور رو به رشد است. نسبت به اوایل انقلاب جمعیت هیات علمی ۱۲ برابر افزایش پیدا کرده است و از حدود هفت هزار نفر به بیش از ۸۱ هزار عضو هیات علمی رسیده‌ایم. جذب اعضای هیات علمی نه تنها کاهش پیدا نمی‌کند، بلکه افزایش هم پیدا می‌کند. نسبت دانشجو به استاد، یک شاخص است و یکی از مولفه‌هایی است که روند کیفی دانشگاه‌ها را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر این شاخص در کشور ما حدود ۲۷ است و باید تا پایان برنامه ششم به عدد ۲۰ برسد. برای این کار نیز باید تلاش کنیم با کاهش جمعیت دانشجویی و افزایش اعضای هیات علمی تا پایان برنامه ششم به این عدد دست پیدا کنیم. باید موسسات آموزش عالی تشویق شوند تا یک گردش اقتصادی منطقی‌تر در حوزه مدیریت خود ارائه دهند. برنامه‌محور بودن یکی از سیاست‌های جدی است که در آموزش عالی دنبال می‌شود. به همین دلیل نیز تمام مراکز آموزش عالی دولتی، بررسی و امتیازبندی شده‌اند.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تقریبا ۵۰ درصد مراکز دولتی که زیر خط استاندارد مد نظر ما قرار دارند، تحت عنوان موسسات درحال توسعه، دسته‌بندی شده‌اند. این موسسات برای رشد، به کمک نیاز دارند. برای این مراکز دستورالعمل‌هایی ساماندهی شده و از آن‌ها خواسته شد برنامه راهبردی خود را برای ما ارسال کنند که تقریبا همه این مراکز این برنامه را برای ما فرستادند. پس از تایید نهایی، این برنامه می‌تواند چراغ راهی باشد تا مدیریت این موسسات، برنامه‌های توسعه‌ای را در آموزش عالی دنبال کند.

همچنین ببینید

تغییر فرایند جذب خویشاوندان اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی، مصوبه جدید مرکز جذب وزارت علوم را به روسای …

یک دیدگاه

  1. خدایا ما پنجا ه و هشتیا چه کنیم .در ها به رو ی ما بسته است

    درود.در مدارس معلم بسیار کم است.به افراد باسواد در سطح بالا نیاز است .در سطح مدیریت از اساتید استفاده کنید.و این تعامل ادارات و آموزش و پرورش را می طلبد.چرا یک لیسانس رییس یک اداره و یا مدیر دبرستان یا مدرسه ازست اما دکتری ما بیکارند.؟؟؟!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *