خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » احیای سیستم شکایت جذب هیأت علمی

احیای سیستم شکایت جذب هیأت علمی

امکان شکایت از عدم جذب به عنوان هیأت علمی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و اطلاع از دلایل آن توسط متقاضیان فراهم شده است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری ایسنا، رضوان طلب از تدوین کتاب قانون جذب خبر داد و گفت: برخی از قوانین جذب مصوب مجلس شورای اسلامی و برخی دیگر مصوب هیئت اجرایی جذب است. این کتاب آماده شده و به صورت الکترونیکی در اختیار تمامی کارشناسان قرار داده شده است.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی، تغییر نظام پرونده‌ها بر اساس روند رسیدگی به آنها را یکی دیگر از اقدامات انجام شده دانست و گفت: متقاضیان عضویت در زمان مراجعه نمی‌دانستند که کارشناس پرونده آنها چه کسی است و این موجب سرگردانی آنها می‌شد.

وی با اشاره به اینکه تمامی کارشناسان مرکز هم اکنون نسبت به عموم قوانین آگاهی دارند، اظهار کرد: در حال حاضر هر پرونده از ابتدا تا آنها توسط یک کارشناس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رضوان طلب با اشاره به تقویت نظام نظارت و بازرسی که در دوره اخیر انجام شده خاطر نشان کرد: در گذشته رده‌ها به مرکز جذب اعضای هیئت علمی مراجعه می‌کردند اما کارشناسان مرکز به رده‌ها سر نمی‌زدند اما در یک سال اخیر هیئت مرکز جذب به همراه کارشناسان خود ۴۲ دانشگاه را مورد بازدید و بازرسی قرار داده است.

رضوان طلب با بیان اینکه احیای سیستم رسیدگی به شکایات از جمله اقداماتی است که در یک سال گذشته انجام شده گفت: در گذشته امکان شکایت وجود داشت اما این امر عملا محقق نمی‌شد و فرد به سختی می‌توانست از دلایل عدم جذب مطلع شده و نسبت به نتیجه شکایت کند. این در حالی است که در حال حاضر افراد با حضور در هیئت‌ها اجازه دفاع کردن از خود را دارند و همچنین در صورت اعتراض به نتیجه صادر شده می‌توانند شکایت کنند.

وی برقراری نظم و انضباط و آراستگی کارمندان مرکز جذب را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و گفت: ساعت رفت و آمد و آرایش ظاهری و نحوه برخورد کارکنان با مراجعین، آراسته و از نظم بهتری برخوردار شده است.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی با بیان اینکه چابک سازی بدنه کارمندی از جمله اقداماتی است که در سال گذشته انجام شده افزود: بدنه کارمندی این مرکز تا حدود زیادی کاهش پیدا کرده است.

وی بر اهتمام به ایجاد سیستم پاسخگویی تاکید کرد و گفت: در طبقه همکف ساختمان مرکزی وزارت علوم بخشی با عنوان واحد پاسخگویی و پیگیری مرکز جذب اعضای هیئت علمی ایجاد شده و متقاضیان می‌توانند با این مرکز ارتباط برقرار کرده و پاسخگویان به سوالات آنها جواب دهند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ نامه و درخواستی نباید بی جواب بماند گفت: سه اصل دقت، سرعت و کرامت شعار عمده ما بوده است.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی در خصوص مزایای متمرکز شدن روند جذب اعضای هیئت علمی اظهار کرد: ایجاد تمرکز در جذب اعضای هیئت علمی هیچ محدودیتی ایجاد نکرده است. این در حالی است که این فرایند سبب شده تا فرصت‌ها عادلانه توزیع شده و همچنین گزینه‌های درخواستی برای کرسی‌های دانشگاه‌ها افزایش یابد.

وی در همین زمینه افزود: در حال حاضر گستره انتخاب دانشگاه برای انتخاب اعضای هیئت علمی محدود به دانشجویان دانشگاه خود نیست.

وی با تاکید بر اینکه یکپارچگی و هماهنگی ایجاد شده از طریق متمرکز شدن جذب اعضای هیئت علمی یکی دیگر از مزایای این روند است اظهار کرد: سیستم متمرکز امکان ایجاد حساسیت‌ها و حمایت‌های بومی را از بین می برد.

رضوان طلب همچنین افزود: تمرکز جذب اعضای هیئت علمی تنها در مرحله پایش و بررسی اطلاعات صورت گرفته است و هنوز هم حداکثر کار به عهده دانشگاه‌هاست. در واقع اطلاعات متقاضیان جذب از سوی مرکز ما دریافت شده و به دانشگاه‌ها ارسال می‌شود و دانشگاه با ارسال این اطلاعات به دانشکده و گروه علمی مربوطه در مورد جذب متقاضیان تصمیم گیری می‌کند.

رضوان طلب ادامه داد: بنابراین اگر کارگروهی نظر مثبتی نسبت به پذیرش یک متقاضی یا سطح توانایی علمی او نداشته باشد، ما بر جذب او اصرار نمی‌کنیم.

همچنین ببینید

آمار جذب هیات علمی فنی و حرفه ای

جذب ۳۳۰ عضو هیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای طی یک سال گذشته

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از جذب ۳۳۰ عضو هیات علمی در این دانشگاه در …

۳ دیدگاه

  1. بنده را پس از ذو سال رد کردند دلیلشان این بود که معدل دیپلم بنده کم است. معدل ۱۴/۲۰

  2. آدرس محل شکایت؟

  3. ایشون آدرس محل تسلیم شکایت رو نگفتند چرا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *