خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » بررسی راهکارهای اشتغال دانشجویان دکتری در وزارت کار

بررسی راهکارهای اشتغال دانشجویان دکتری در وزارت کار

معاونت کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جلسه ای فوری برای بررسی راهکارهای پویش اشتغال دکتری غیرپزشکی تشکیل داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، هفته گذشته پویش دکتری در اعتراض به بحران بیکاری قشر دکتری غیر پزشکی ۳ روز پیاپی روبروی مجلس تجمع برگزار کرد.

عیسی منصوری معاون کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در روز دوم تحصن در جمع تحصن کنندگان حضور یافت و مقرر شد جلسه ای فوری برای بررسی راهکارهای پویش دکتری هماهنگ شود از همین رو اولین جلسه، روز گذشته با حضور گروهی از اعضای پویش دکتری در وزارتخانه مذکور با حضور معاون کارآفرینی و مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر کل دفتر سیاست گذاری اشتغال تشکیل و برخی چالش ها و راهکارهای این پویش مطرح شد.

برخی راهکارهایی که گروه ده نفره پویش عنوان کردند در خصوص اصلاح و نظارت دقیق‌تر بر استخدامی ها و لزوم استفاده از نیروی متخصص دکتری در سازمان ها و نهادها و همچنین شرکت های دولتی و خصوصی بعنوان پژوهشگر در حوزه های مربوطه و بخشی دیگر از راهکارها مرتبط با فراهم سازی منابع لازم برای کارآفرینی بود.

عموزاده مسئول پویش دکتری در این خصوص گفت: جلسه دیروز نکات مثبت زیادی داشت و امیدواریم بزودی پویش دکتری در مسیر تحقق اهدافش قرار گیرد.

اصلاح آیین نامه بازنشستگی اساتید، احتساب دوره دکتری بعنوان سابقه کار، شفافیت فرایند جذب هیات علمی از دیگر موارد مطروحه در این جلسه بود که مورد استقبال مسئولین حاضر در جلسه قرار گرفت

همچنین ببینید

رئیس مرکز جذب هیأت علمی شورای تحقیق جذب هیات علمی

تشکیل شورای تحقیق جذب هیات علمی در دانشگاه ها

رییس مرکز جذب وزارت علوم اعلام کرد: به منظور تسریع در امر تحقیقات و نیز …

۲ دیدگاه

  1. سلام و وقت بخیر .اگر شرایط سنی به ۴۵ سال برگردد افراد بیشتری در مقطع دکتری مشغول می شوند.من خودم در رشته زبان و ادبیات فارسی در مقطع دکتری مشغول به تحصیلم ۹ سال در اداره مشغول به کار بودم.اما زمان مرخصی زایمان بنده را اخراج کردند حالا بیکارم.قبل تر اموزش و پرورش این رشته را در تمام مقاطع تحصیلی جذب می کرد.اما نمی دانم چرا حالا ادبیات جذب ندارد.به نظرم این رشته را حذف کنید چون هیچ ارگانی طی این چند سال اخیر ادبیات جذب نکرده در مقطع دکتری!
    در هر صورت هنوز متولدین ۵۷ به بعد کار ندارند.اغلب هم از تحصیلات عالیه دارند.اول تکلیف این ها را که عمری در دانشگاه ها درس خوانده اند مشخص شود بعد سنین پایین تر که وقت بیشتر با تصمیم درست تر در انتخاب رشته دارند

  2. با عرض سلام و ادب خدمت تمام دوستان و پژوهشگران بی ادعا،
    بنده هم موافق پیشنهادهای دوستان هستم با اضافه نمودن این نکته شرط سن را هم برای فارغ‌التحصیلان دکتری که تاکنون جایی استخدام نبودند، به حالت قبل خود یعنی سن ۴۵ سالگی برگردانند. آخه گناه این افراد چیه؟ موقعبت استخدامی نیست سن‌شان بالا رفته است.
    اینجانب سال ۹۳ در مقطع دکتری با درجه عالی با رتبه اول فارغ‌التحصیل شد‌ه‌ام. پژوهشگر برتر دوره دکتری دانشگاه انتخاب شدم. در ضمن عضو بنیاد ملی نخبگان هستم و برنده تمام جوایز بنیاد ملی نخبگان اعم از جایزه پسا دکتری شهید چمران، جایزه جذب در دستگاههای اجرایی و جایزه شهید تهرانی مقدم هستم.دوره پسادکتری هم در دانشگاه علوم پزشکی تهران در شیمی دارویی به اتمام رسانده‌ام اما دریغ از یک فرصت هیات علمی یا استخدامی.
    اما قصد دارم نامه‌ای خدمت رئیس محترم جذب هیات علمی وزارت علوم هم بنویسم که برای من روشن شود تا بدونم که برای هیات علمی شدن، دیگه چه مدرکی میخوان که من ندارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *