خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » اعزام بیش از ۲۳ هزار دانشجو به فرصت مطالعاتی در شش ماهه اول سال جاری

اعزام بیش از ۲۳ هزار دانشجو به فرصت مطالعاتی در شش ماهه اول سال جاری

رئیس سازمان امور دانشجویان از اعزام بیش از ۲۳ هزار دانشجو به فرصت مطالعاتی خارج از کشور در شش ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: وضعیت ارز دانشجویی طی چند روز آینده از سوی بانک مرکزی تعیین تکلیف خواهد شد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایسنا، دکتر مجتبی صدیقی امروز در مراسم افتتاح رستوران‌های مکمل دانشگاه امیرکبیر طی سخنانی، به آخرین وضعیت ارز دانشجویی تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته در این زمینه اشاره کرد و گفت: تا پایان شهریورماه جاری ارز دانشجویی با نرخ ۴۲۰۰ تومان بین دانشجویان توزیع شد و حدود ۲۰ هزار نفر دانشجو از ارزی با نرخ دولتی ۴۲۰۰ استفاده کردند. با توجه به اینکه ۳۰۰۰ دانشجوی اعزامی جدید نیز داریم در مجموع بیش از ۲۳ هزار نفر از این نوع ارز برای فرصت‌های مطالعاتی خارج از کشور استفاده کردند.

رئیس سازمان امور دانشجویان همچنین از تعیین تکلیف نرخ ارز فرصت مطالعاتی دانشجویان در پنج روز آینده خبر داد و گفت: برای وضعیت ارز شش ماهه دوم سال دانشجویان متقاضی فرصت مطالعاتی خارج از کشور منتظر تصمیم گیری بانک مرکزی هستیم اما در مجموع به نظر می‌آید نرخ تقریبا در حال مشخص شدن است که البته بر این وضعیت تا چند روز آینده تعیین تکلیف می‌شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: سازمان امور دانشجویان طی چند روز آینده سامانه را فعال خواهد کرد و دانشجویان مدارک خود را برای اعزام فرصت مطالعاتی ارسال کنند و به تدریج این دانشجویان برای دریافت ارز معرفی خواهند شد اما باید هماهنگی‌های لازم را در این زمینه با بانک مرکزی انجام بدهیم و اطلاعیه جدید را نیز صادر خواهیم کرد.

معاون وزیر علوم درخصوص تصمیم این وزارتخانه به تبدیل معاونت‌های دانشجویی دانشگاه‌ها به مراکز دانشجویی اشاره کرد و گفت: این کار به تدریج و ابتدا با افزایش اختیارات معاونت‌های دانشجویی صورت انجام می‌گیرد و به تدریج به دنبال آن تاسیس خدمات دانشجویی و سازمان خدمات دانشجویی را که یک تشکیلات چابک در زمینه خدمات رسانی به دانشجویان در عرصه‌های وام، خوابگاه،‌ غذاخوری و … است را ارائه خواهد کرد. به گونه‌ای که مدیریت‌های دانشگاه‌ها درخصوص مسائل رفاهی دانشجویان دغدغده‌های کمتری خواهند داشت و بیشتر به وظایف آموزش و پژوهش خواهند داشت که البته این اقدام با بخشنامه‌ای که وزیر علوم به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌کند از سال آینده راه‌اندازی این مراکز ابتدا در دانشگاه‌های سطح یک و دو شروع خواهد شد.

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *