خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » اخذ مجوز استخدام بیش از ۱۳۰۰ نیروی حق‌التدریسی فنی و حرفه ای

اخذ مجوز استخدام بیش از ۱۳۰۰ نیروی حق‌التدریسی فنی و حرفه ای

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای از ابلاغ آیین‌ن امه شورای برنامه‌ ریزی آموزشی فنی‌ و حرفه‌ ای از سوی وزیر علوم خبر داد و گفت: مجوز استخدام ۱۳۰۰ حق التدریس فنی و حرفه ای اخذ شد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم صالحی عمران در نشستی خبری که در سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار شد، گفت: طبق بند «ذ» ماده ۶۴ برنامه ششم توسعه قرار بود نیروهای حق‌التدریسی قبل از سال ۹۰ به نیروهای رسمی تبدیل شوند. در واقع مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای داشت که باید بر اساس آن وزارت علوم این نیروها را ساماندهی می‌کرد.

وی ادامه داد: با تلاش و پیگیری‌هایی که از سوی وزارت علوم و دانشگاه فنی و حرفه‌ای صورت گرفت، مجوزهای استخدامی این افراد از سازمان اداری و استخدامی کشور اخذ شده و دانشگاه فنی و حرفه‌ای  در هیات امنای خود شرایط عمومی و اختصاصی را برای تبدیل وضعیت  این نیروها تدوین کرده است.

وی افزود: در حال حاضر پرونده ۵۱۴ نفر از متقاضیان تبدیل وضعیت در کمیته‌های بررسی شرایط و صلاحیت این افراد در دانشگاه فنی و حرفه‌ای بررسی شده است و برای انجام مراحل قانونی استخدام نظیر گزینش و برخی از اقدامات مطالعاتی به سازمان مربوطه معرفی شده‌اند و پرونده ۵۰۰ متقاضی دیگر در دست بررسی است که نتایج این افراد نیز در نیمه دوم سال اعلام می‌شود.

مجوز استخدام ۱۳۰۰ حق التدریس فنی و حرفه ای صادر شد

صالحی عمران ادامه داد: به طور کلی مجوز استخدام هزار و ۳۰۰ نفر از سازمان امور استخدامی اخذ شده است.

وی خاطر نشان کرد: تا ۵ سال آینده حدود ۸۰۰ نفر از مدرسان دانشگاه فنی و حرفه‌ای بازنشسته خواهند شد که خوشبختانه با استخدام نیروهای جدید مشکلی در زمینه نیروی انسانی نخواهیم داشت.

اعزام مربیان به آلمان

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از امضای تفاهم نامه همکاری این دانشگاه با دانشگاه آلمان در حوزه‌ آموزش‌های مهارتی خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه تعدادی از مربیان دانشگاه فنی و حرفه‌ای به منظور توانمند شدن در حوزه‌ آموزش‌های مهارتی به کشور آلمان اعزام شده و دوره‌های کوتاه مدتی را آموزش خواهند دید. در واقع تلاش داریم این تفاهم‌نامه که بیشتر در  حوزه آموزش‌های فناوری‌های نوین است، قبل از سال جاری اجرایی شود.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی مرکز توانمندسازی اعضای هیات علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در تهران خاطر نشان کرد:‌ در واقع تلاش ما این است که مربیان و اعضای هیات علمی این  دانشگاه همواره به روز رسانی شوند و آموزش‌های لازم را در این زمینه از طریق این مرکز دریافت کنند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از برنامه‌ این دانشگاه برای تدوین آیین‌نامه استخدامی و ارتقای اعضای هیات علمی ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: خوشبختانه با توجه به اهمیت آموزش‌های مهارتی در سیاست‌های وزارت علوم این وزارتخانه مجوزی را داده است که بر اساس آن بتوانیم آیین نامه‌ ویژه‌ای را برای ارتقا یا استخدام اعضای هیات علمی خود تدوین کنیم.

وی ادامه داد: براین اساس برای تغییر آیین نامه استخدامی و ارتقای اعضای هیات علمی ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای کمیته هایی تشکیل شده، چرا که مسیر ارتقای اعضای هیات علمی این دانشگاه بادیگر دانشگاه ها متفاوت است.

صالحی عمران افزود: درحال حاضر این آیین نامه درحال تدوین است و پس از نهایی شده به مراجع قانونی برای تایید ارسال می شود.

همچنین ببینید

تغییر شیوه‌ نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی حرفه‌ای

تغییر شیوه‌ نامه تعیین صلاحیت اساتید وزارت بهداشت

رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت از تغییر شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *