خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » تدوین آیین نامه طرح دانش افزایی و توانمندسازی اعضای هیأت علمی
جذب هیات علمی وزارت بهداشت 97 - 89

تدوین آیین نامه طرح دانش افزایی و توانمندسازی اعضای هیأت علمی

دبیر سند دانشگاه اسلامی گفت: سال ها دغدغه تعمیق حوزه های معرفتی و تخصصی استادان مورد توجه بود ولی امکان ساختاری و آیین نامه ای آن فراهم نبود، اکنون آیین نامه دانش افزایی تدوین شده است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرنگار مهر، نشست شنبه های انقلاب، با موضوع دستاوردهای آموزش عالی طی ۴۰ سال گذشته در دانشگاه تهران برگزار شد، روح الله شاطری، دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه ها گفت: سند دانشگاه اسلامی سال ۷۶ با حضور دکتر گلشنی و با حضور جدی شخصیت های اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفت.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد نظام آموزش عالی یک کشور، مبانی نظری و تئوریک و نظام های فکری مورد نیاز نظام را فراهم کند، تا این کشور و حکومت بتواند بر مبنا و  مدار، علم، معرفت، شناخت و نقشه و طرح جامع فراگیر و هدفمند کار خود را ساماندهی کند و اهداف خود را محقق کند، حتما باید برنامه ریزی و سیاست گذاری در حوزه سند دانشگاه اسلامی شکل گیرد.

دبیرسند دانشگاه اسلامی افزود: نسخه اول سند دانشگاه اسلامی در سال ۷۶ تدوین و ابلاغ شد و مبنا هم قرار گرفت پس از اولین آسیب شناسی که در سال ۹۰ صورت گرفت، بازنگری و انطباق بسیار جدی با نظام جاری در دانشگاه ها شکل گرفت و سند به صورت چابک توانست در فرایند جاری دانشگاه مستقر شود.

وی ادامه داد: سند اول یک سند ۶ مولفه ای بود که در یک طرف، سه نظام برنامه ریزی درسی، آموزشی  پژوهشی  و مدیریت را در بر می گرفت و در سوی دیگر، استاد، دانشجو و مدیریت را قابل توجه قرار می داد.

دبیر سند دانشگاه اسلامی ادامه داد: سال ها دغدغه تعمیق حوزه های معرفتی و تخصصی استادان مورد توجه بود ولی امکان ساختاری و آیین نامه ای آن فراهم نبود که اکنون با آیین نامه دانش افزایی با ۱۰ ماموریت تدوین شده است.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *