خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » چگونگی اختصاص گرنت تحقیقاتی به اعضای هیأت علمی

چگونگی اختصاص گرنت تحقیقاتی به اعضای هیأت علمی

گرنت تحقیقاتی امکانی را به اعضای هیأت علمی می‌دهد که از اعتبارات پژوهشی دانشگاه‌ ها برای انجام طرح‌های تحقیقاتی استفاده کنند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری آنا، برای ترغیب و تشویق اعضای هیأت علمی دانشگاه به انجام هر چه بهتر فعالیت‌های پژوهشی و فراهم آوردن شرایط مناسب برای تحقق اهداف و برنامه‌های دانشگاه اعتبار یا گرنت پژوهشی اختصاص می‌یابد.

دانشگاه موظف است حداقل ۲۵ درصد اعتبارات پژوهشی خود را، ضمن درج و تصویب در بودجه تفضیلی، به اعتبار پژوهشی اعضای هیأت علمی خود اختصاص دهد.

هر عضو هیأت علمی می‌تواند ضمن رعایت مقررات، اعتبار پژوهشی خود را در انجام طرح‌های پژوهشی طبق دستورالعمل اجرایی مورد اشاره این آیین‌نامه و خرید تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی تحقیقاتی، پرداخت هزینه‌های خدمات آزمایشگاهی و میدانی و خرید مصرفی برای انجام فعالیت پژوهشی هزینه کند.

همچنین اعضای هیأت علمی می‌توانند حق عضویت در مجامع علمی، هزینه ثبت اختراع و هزینه شرکت در همایش‌ها، کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه‌های تخصصی داخلی و خارجی و سایر سفرهای کوتاه‌مدت از محل اعتبارات پژوهشی را پرداخت کنند.

پرداخت هزینه خرید کتب، نشریات، نرم‌افزارها، هزینه عضویت در پایگاه‌های اطلاعاتی و هزینه چاپ مقالات در مجموعه مقالات و نشریات علمی معتبر و حق‌التحقیق به دانشجویانی که از همان دانشگاه با عضو هیأت علمی همکاری پژوهشی داشته‌اند و هزینه‌های مربوط به شرکت آن‌ها در همایش‌های داخلی و خارجی از همین اعتبارات پژوهشی صورت می‌گیرد.

همچنین ببینید

افزایش سقف وام خرید مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها

وام خرید مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه های وابسته به وزارت علوم به دومیلیارد تومان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *