خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » رشد ۱۷ برابری اعضای هیأت علمی زن نسبت به قبل از انقلاب

رشد ۱۷ برابری اعضای هیأت علمی زن نسبت به قبل از انقلاب

استاد دانشگاه شهید بهشتی گفت: در سال ۵۷ حدود ۱.۴ درصد از اعضای هیات علمی زن بودند که اکنون ۲۴ درصد اعضای هیات علمی دانشگاه ها را زنان تشکیل می دهند و نسبت به قبل از انقلاب ۱۷ برابر رشد دارد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست شنبه های انقلاب، با موضوع دستاوردهای  آموزش عالی طی ۴۰ سال گذشته در دانشگاه تهران برگزار شد، رجبعلی برزویی با ارائه گزارشی از جمعیت دانشجویی و مراکز آموزش عالی در قبل و بعد از انقلاب اسلامی گفت:  در حال حاضر حدود ۴ میلیون و ۱۵۰ هزار دانشجو داریم که نسبت به سال ۵۷ حدود ۲۳ برابر شده است.

وی ادامه داد: بیشترین رشد جمعیت دانشجویی مربوط به سال های ۸۴ الی ۸۹ است و اعضای هیات علمی با احتساب وزارت بهداشت حدود ۹۰ هزار عضو هستند که نسبت به سال ۵۷ حدود ۱۲ برابر رشد داشته است.

استاد دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: در سال ۵۷ حدود ۱.۴ درصد از اعضای هیات علمی زن بودند که اکنون ۲۴ درصد اعضای هیات علمی دانشگاه ها را زنان تشکیل می دهند و در واقع نسبت به قبل از انقلاب رشد ۱۷ برابری داشته اند.

وی ادامه داد: تعداد دانشگاه ها از ۲۳۲ دانشگاه به ۲۴۶۸ دانشگاه رسیده است و تعداد دانش آموختگان زن از ۶ درصد در سال ۵۷ به ۴۵ درصد رسیده و اکنون ۲۲.۷ درصد زنان ایرانی دارای تحصیلات تکمیلی هستند.

برزویی خاطرنشان کرد: ۱۰ مرکز آموزشی عالی در حوزه بهداشت اکنون به ۵۲ دانشگاه افزایش یافته و تعداد دانشجویان پزشکی ما از ۱۵ هزار دانشجو به ۱۰۰ هزار دانشجو رسیده که ۴۲ برابر دانشجوی پزشکی نسبت به قبل از انقلاب رشد داشته است.

وی ادامه داد: اگر اکنون در حوزه علم و فناوری حرف اول را می زنیم به خاطر توسعه آموزش عالی است.

همچنین ببینید

افزایش سقف وام خرید مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها

وام خرید مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه های وابسته به وزارت علوم به دومیلیارد تومان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *