خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » اعلام متوسط هزینه حق‌ التدریس دانشگاه فنی و حرفه‌ ای به ازاء هر دانشجو در سال گذشته

اعلام متوسط هزینه حق‌ التدریس دانشگاه فنی و حرفه‌ ای به ازاء هر دانشجو در سال گذشته

متوسط هزینه حق التدریس دانشگاه فنی و حرفه‌ ای به ازاء هر دانشجو در سال گذشته حدود ۳۹۰هزار تومان اعلام شد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری فارس، متوسط هزینه حق التدریس دانشگاه فنی و حرفه‌ای به ازاء هر دانشجو در سال گذشته حدود ۳۹۰ هزار تومان اعلام شد.

طبق بررسی به عمل آمده در سال ۹۶ مبلغ ۶۸۲ میلیارد ریال بابت حق التدریس در دانشگاه فنی و حرفه ای هزینه شده است که با تقسیم آن بر تعداد ۱۷۴ هزار و ۸۶۸ نفر دانشجو، متوسط هزینه حق التدریس به ازاء هر دانشجو حدود ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال می شود.

در این زمینه استان‌های گیلان با میانگین هزینه ۵ میلیون و ۱۴۳ هزار ریال، ایلام با ۴ میلیون و ۷۷۶ هزار ریال، زنجان با ۴ میلیون و ۶۳۴ هزار ریال، فارس با  ۴ میلیون و ۵۳۸ هزار ریال و کهگیلویه و بویراحمد با  ۴ میلیون و ۳۵۲ هزار ریال و در رتبه‌های بعدی استان‌های البرز، سمنان، همدان، خراسان رضوی و مرکزی بالاترین هزینه حق التدریس را در بین استان‌های کشور داشته اند.

استانهای آذربایجان غربی با میانگین هزینه ۲ میلیون و ۵۸۱ هزار ریال، خراسان جنوبی با ۲ میلیون و ۵۸۶ هزار ریال، قم با  ۲ میلیون و ۸۵۴ هزار ریال، و خراسان شمالی با ۲ میلیون و ۹۱۰ هزار ریال و در رتبه‌های بعدی هرمزگان، بوشهر، مازندران و سیستان و بلوچستان کمترین هزینه حق التدریس را به نسبت دانشجو در بین استان‌های کشور داشته‌اند.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای در کل کشور ۱۷۳ دانشکده و مرکز دارد.

همچنین ببینید

فرصت‌ مطالعاتی هیات علمی جامعه و صنعت

شرکت هزار عضو هیات علمی در فرصت‌های مطالعاتی جامعه و صنعت

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم از شرکت حدود هزار نفر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *