خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » تخلف برخی دانشگاه‌ ها در جذب هیأت علمی

تخلف برخی دانشگاه‌ ها در جذب هیأت علمی

رئیس مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم گفت: متأسفانه بعضی از دانشگاه‌ ها و مؤسسات شرایط عمومی و اختصاصی وزارت علوم در فرایند جذب را مورد توجه قرار نمی دهند و برای خود شرایط خاص تعیین می کنند که ما با این نوع برخوردها کاملاً مخالف هستیم و با دانشگاه‌ های متخلف برخورد خواهیم کرد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

دکتر محمدرضا رضوان طلب در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب درخصوص اقدام برخی از دانشگاه‌ها در تعیین شرایط اختصاصی برای جذب اعضای هیات علمی در فراخوان جذب  شهریور ماه ۹۷، اظهارکرد: روح فراخوان جذب که از سوی وزارت علوم اعلام می‌شود، به منظور مشارکت عمومی و ایجاد زمینه اجرای عدالت بین تمامی واجدان شرایط ترسیم شده است، متاسفانه بعضی از دانشگاه‌ها و موسسات این اصل غیرقابل عدول را در مقام اعلام و یا در مقام اعمال مورد توجه قرار نمی دهند.

رییس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم تصریح کرد: ما صد در صد با چنین رفتارهایی مخالفیم و از همکاران خود در گروه های علمی و آموزشی دانشکده ها و دانشگاه‌ها تقاضا داریم عنصر “عدالت” را در قضاوت‌های خود و برنامه ریزی‌های جذب اعضای هیأت علمی جدی بگیرند و صرفا مصالح رشد و ارتقاء آموزشی عالی کشور مورد نظر آنها باشد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در هیأت مرکزی جذب وزارت علوم طی ۵ سال گذشته به هیچ چیز غیر از صلاحیت‌های علمی و اخلاقی توجه نشده است، تاکید کرد: با کمال صراحت می‌گوییم گزارشات متعددی که از گروه‌ها و دانشکده ها به ما می‌رسد حاکی از وجود تیم بندی‌هایی است که بین اساتید وجود دارد و عنصر سیاسی هم در آن دخالت چندانی ندارد بلکه برخی از اساتید صرفا به تبع “منافع شخصی” قضاوت می‌کنند و به کسی برای عضویت در گروه رأی می دهند که بعدا بتوانند از رأی او برای ریاست بر گروه، دانشکده و دانشگاه استفاده نمایند و یا تحقیقات خود را مشترک و به نام آنان ثبت کنند.

رییس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم خاطر نشان کرد: تخلفات فوق آفت‌های مزمنی است که در گروه‌های آموزشی دانشگاه‌ها دیده می‌شود. ما این قضاوت‌های شخصی و تیمی و …. را در وزارت علوم مستند سازی می‌کنیم و اجازه نخواهیم داد کسی نظر شخصی خود را در فرایند جذب اعضای هیأت علمی دخیل کند.

دکتر رضوان طلب در خصوص تخلف برخی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در تعیین برخی شرایط اختصاصی برای جذب هیات علمی نیز گفت: اعلام برخی شرایط نظیر “دانشجویان متعهد به پژوهشگاه‌ها”، “سابقه همکاری با موسسه یا دانشگاه”،‌ “پذیرش صرفا از اعضای هیات مدیره موسسه” و یا نمونه‌هایی مثل این “فراخوان” که جهت ارتقا و تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی موسسه است و سایرین مجاز به انتخاب نیستند”، از جمله موارد تخلف در روند جذب فراخوان هیات علمی به شمار می‌روند که از سوی برخی دانشگاه‌ها اعلام می‌شوند؛ لذا آنان را از حضور و شرکت در فراخوان این مرحله محروم کردیم.

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *