خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » آغاز فراخوان جذب هیأت علمی وزارت علوم شهریور ۹۷
شرایط ثبت نام فراخوان جذب هیات علمی بهمن 96 - 97 وزارت علوم

آغاز فراخوان جذب هیأت علمی وزارت علوم شهریور ۹۷

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد رضا رضوان‌طلب گفت: فراخوان جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها از امروز ۲۱ شهریور ماه آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه دارد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد رضا رضوان‌طلب رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛  طبق برنامه‌ریزی‌ها فراخوان جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها باید در دو مرحله اعلام می‌شد.. طی فراخوان سال قبل که  در بهمن ماه اجرا شد، ۸۰۰ نفر به عنوان هیئت علمی جذب دانشگاه‌های کشور می‌شوند.

وی  ادامه داد: مقدمات فراخوان جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در شهریور ماه امسال نیز فراهم شد و دانشگاه‌ها نیازهای خود را به وزارت علوم اعلام کردند، فراخوان دوره دوم  از امروز ۲۱ شهریور آغاز شد  و به مدت یک ماه ادامه دارد.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم افزود: تمامی دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی (به جز دانشگاه آزاد اسلامی که فراخوان مستقل دارد)، می‌توانند در فراخوان جذب هیئت علمی حضور داشته باشند و بر اساس بررسی‌های انجام شده حدودا ۸ تا ۱۰ برابر ظرفیت وزارت علوم  (از نظر بودجه، امکانات و سهمیه استخدامی) از سوی دانشگاه‌ها برای جذب اعضای هیئت علمی اعلام نیاز صورت گرفته است.

 رضوان‌طلب با اشاره به ظرفیت پذیرش اعضای هیئت علمی در فراخوان این دوره، گفت: از ۱۰ سال گذشته تقریبا در هر فراخوان جذب اعضای هیئت علمی تعداد ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر در دانشگاه‌ها پذیرش می‌شدند.

اولویت بندی جذب هیئت علمی برای دانشگاه‌های کشور

وی اضافه کرد: پیش‌بینی ما این است که اگر قول‌های دولت در خصوص سهمیه استخدام نیرو در وزارت علوم محقق شود، در این فراخوان نیز ۸۰۰ نفر جذب دانشگاه‌ها شوند.

جذب ۱۶۰۰ عضو هیئت علمی در سال ۹۷

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم از اختصاص سهمیه بیشتر به دانشگاه‌های بزرگ برای جذب اعضای هیئت علمی خبر داد و یادآور شد: دانشگاه‌های تازه تاسیس و مناطق محروم نیز اولویت بیشتری برای استخدام نیرو  دارند، به طوری که در سال ۹۷ ،  بالغ بر ۱۶۰۰ نفر به عنوان هیئت علمی جذب دانشگاه‌ها خواهند شد.

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

۱۵ دیدگاه

  1. با سلام خواهشاً تمدید کنید ثبت نام این فراخوان رو

    چون اول گفتید یکماه الان شده بیست روز !!
    شما دیگه با اینکاراتون اعصاب ما رو بهم نریزد بعد اینهمه مدت ی فراخوانی اومده خرابش نکنید

  2. سلام، تغییر شرایط سنی از ۴۵ سال به ۴۰ سال برای هیات علمی شدن، باعث تضییع
    حقوق دهه پنجاهی‌ها شده، این در حالی است که همه متولدین دهه ۵۰ ، دو سال خدمت مقدس سربازی انجام دادند، اما اکثر متولدین دهه شصت با انجام چند طرح پژوهشی کارت پایان خدمت خود را گرفته اند. لطفا مسولین محترم مربوطه به این نکته توجه داشته باشند. با تشکر

  3. سلام لیست اعلام نیاز فراخوان شهریور ۹۷ رو نمیبینم جایی.لطفا راهنمایی کنید .امروز آخرین روز ثبت نامه؟

    • جرا اعلان نیاز توی فایل مشخص نیست؟ این همه درس می خونیم بعد آخرش همه اش سرکاریه. خوب مستقیم بگید اعلام نیاز این قدر کمه که لیست نزاشتیم تا سرکاری برید برای خودتون هر چی استانه بگردید پیدا نکنید جومنون در بیاد

  4. مگه مدت فراخوان یک ماه نیست؟ ما به هوای یک ماه بودیم. رئیس مرکز جذب هم در متن گفته یک ماه در متن بالا. لطفا با توجه به تعطیلات زمان رو تمدید کنید.

  5. سلام . اگه روند جذب هیات علمی سه سال به بالا طول کشید ناراحت نشید چون یکی از دوستام ۳سال پیش شرکت کرده نه جواب تایید میدن نه جواب رد . کلا از زندگیش ناامید شده وزارت علوم میگن نهایتا ۴ماه طول میکشه ولی ایشون چند سال طول کشید.

  6. آدرس سایت ثبت نام رو بگذارید.ممنون

  7. سلام هرکار میکنیم اطلاعات قبلی ویرایش نمیشه لطفاً راهنمایی فرمائید

  8. آقا مدت ثبت نام یک ماه نیست.
    لطفا اصلاح منید تا ملت اشتباه نکنند.
    تا هفتم مهره

  9. حتما باید مدرک دکتری داشته باشیم ؟

  10. سلام
    من بخش ایجاد حساب کاربری رو می زنم اون قسمت رو هم پر می کنم می زنه با این کد ملی ثبت نام شده میرم تو قسمت فراموشی رمز عبور ، رمز عبور صادر می کنه با اون میرم میگه ثبت نام نکردید الان چی باید بکنم

  11. برای هیئت علمی اگر ارشد برق الکترونیک و دکتری هوش مصنوعی باشم، مشکلی ایجاد میشه ؟

  12. لام برای ثبت نام در جذب هییت علمی وزارت علوم از چه سایتی باید انجام بگیره؟؟

  13. من که دیکه کلافه شدم بس استان های مختلف رفتم مصاحبه و هیچ. ای کاش ساز و کار از این پس به صورتی باشه که افرادی که برای تحصیل و علم تلاش کردند بدون دغدغه بتوانند خودشان رو برای آموزش و تدریس نشان دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *