خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » ارزیابی صلاحیت علمی و عمومی اساتید حق التدریس دانشگاه آزاد اسلامی
زمان اعلام نتایج جذب هیات علمی دانشگاه آزاد سال 97

ارزیابی صلاحیت علمی و عمومی اساتید حق التدریس دانشگاه آزاد اسلامی

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: صلاحیت علمی و عمومی اساتید حق التدریس دانشگاه آزاد اسلامی مورد ارزیابی قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر علیرضا رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در چهاردهمین همایش معاونان آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: برنامه ریزی برای ارتقای کیفیت و استانداردسازی آموزش جهت جذب هر چه بیشتر دانشجو، کاهش فاصله کیفی بین واحدها، افزایش اعتبار مدارک تحصیلی و ارتقای دانشگاه در سطح دانشگاه های معتبر ملی و بین المللی از اهداف همایش معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

وی با اشاره به بکارگیری شوراهای فعال در سطح معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، اظهار داشت: شورای سنجش و پذیرش، شورای برنامه ریزی، شورای گسترش، شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی و کمیسیون موارد خاص و کمیته انتظامی بدوی و تجدیدنظر از جمله شوراهای فعال هستند.

دکتر رهایی از تشکیل هیات مرکزی جذب دانشگاه آزاد اسلامی، برنامه ریزی طرح آمایش آموزشی و ساماندهی اساتید حق التدریس خبر داد و افزود: صلاحیت علمی و عمومی اساتید حق التدریس دانشگاه آزاد اسلامی مورد ارزیابی قرار گرفت.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با اشاره به ساماندهی اعضای هیأت علمی، اظهار داشت: با اعضای هیأت علمی بالای ۷۵ سال، بازنشسته و نیمه وقت اتمام همکاری شد و طرح تعاون استانی اعضای هیأت علمی به منظور کاهش هزینه ها اجرا شده است.

وی با بیان اینکه سامانه نظارت و ارزیابی به زودی راه اندازی می شود، گفت: فرم و سوالات استاندارد برای ارزیابی آموزشی طراحی شده و ارزیابی آموزشی اساتید در هر نیمسال تحصیلی از طرف دانشجویان و گروه آموزشی صورت می گیرد و ادامه ارزیابی واحدها براساس معیارهای اعلامی انجام می شود.

دکتر رهایی با تأکید بر اینکه در کشورهای توسعه یافته، اساتید دانشگاه ها همواره در ارتباط تنگاتنگ با صنعت جهت حل مشکلات جامعه هستند، افزود: موفقیت دانشگاه های کمبریج، استنفورد و برکلی در ایجاد سرمایه ۱۵ میلیارد دلاری از توسعه شرکت های دانش بنیان می تواند الگوی خوبی برای دانشگاه های کشورمان باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به ویژگی های دانشگاه آزاد اسلامی و شرایط کنونی و آینده کشور، لازم است تدوین برنامه های درسی میان رشته ای مرتبط با نیازهای تولیدی، خدماتی و اشتغال کشور (بر مبنای نیازها، مسائل، چالش های علمی، فناوری و توسعه ای کشور) و اجرای آنها در دانشگاه، در اولویت واحدهای دانشگاهی قرار بگیرد.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *