خانه » جذب هیئت علمی وزارت بهداشت و درمان » چالش تأمین هیأت علمی در وزارت بهداشت

چالش تأمین هیأت علمی در وزارت بهداشت

رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت گفت: در برخی رشته های بالینی در دانشگاه های کمتر برخوردار اصلا داوطلب هیات علمی وجود ندارد و برای حل مشکل از بومی گزینی استفاده می کنیم.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

دکتر سیدعلی حسینی در گفتگو با خبرگزاری مهر درباره ظرفیت های خالی در جذب هیات علمی علوم پزشکی افزود: برخی از رشته های بالینی در برخی از دانشگاه های کمتر برخوردار اصلا داوطلب نداریم و ما بسیاری از کمبودها را از طریق افراد متعهد به خدمت وزارت بهداشت تامین می کنیم.

وی افزود: افراد متعهد به خدمت که به ضریب K معروف هستند به عنوان نیروی متخصص درمانی در دانشگاه های مناطق محروم و کمتر برخوردار کار می کنند و ما وقتی می بینیم این متخصص پوست، رادیولوژی، اعصاب، اورولوژی و یا پاتولوژی در یک دانشگاه کمتر برخوردار که امکان جذب هیات علمی نیست کار می کند آنها را به نوعی در کادر هیات علمی مامور می کنیم.

رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت یادآور شد: این یک چالش مهم برای تامین هیات علمی در دانشگاه های علوم پزشکی است و برای رهایی از این چالش سعی کردیم که بومی گزینی را در رده های تخصصی و فوق تخصصی وارد کنیم و امکان انتخاب دستیاران تخصصی را به صورت بومی در دانشگاه ها فراهم کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه در استان های کمتر برخوردار نیازهای درمانی و آموزشی وجود دارد ما برای برخی از دانشگاه های کمتر برخوردار برنامه های دستیاری طراحی کردیم که دستیاران بومی جذب شوند، همان جا بمانند و نیاز درمانی و آموزشی دانشگاه را تامین کنند.

حسینی خاطرنشان کرد: در بومی گزینی از داوطلب تعهد گرفته می شود و چند برابر مدت تحصیل که به صورت رایگان است، فرد تعهد خدمت می دهد که البته در جذب هیات علمی این امر به نوعی تشویق است که اگر بمانند می توانند جذب هیات علمی شوند.

وی تاکید کرد: نیاز نظام سلامت و دانشگاه های علوم پزشکی در حوزه های آموزشی، تحقیقاتی و درمانی در مناطق محروم را می توان با راهکارهای بومی گزینی تامین کرد.

همچنین ببینید

فراخوان جذب هیات علمی وزارت بهداشت

فراخوان جذب هیات علمی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس ۱۴۰۳

دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس به منظور جذب اعضای هیات علمی در قالب تعهد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *