خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » انتخاب اعضای هیأت علمی دانشگاه ها براساس آیین نامه

انتخاب اعضای هیأت علمی دانشگاه ها براساس آیین نامه

رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه ها در مرکز جذب سلیقه‌ای نیست، بلکه بر اساس آیین نامه انجام می‌شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایسنا، محمدرضا رضوان طلب در نشست اعضای هیات علمی، هیات اجرایی و کارگزاران جذب دانشگاه اصفهان، با تاکید بر سه شعار کلیدی اظهار کرد: مصمم هستیم با رعایت دقت، سرعت، شفافیت و کرامت نگذاریم حقوق داوطلبان در رقابت ها و پیشرفت مراحل احراز صلاحیت نادیده گرفته شود.

وی ادامه داد: با رعایت اصلا کرامت نباید هیچ یک از اعضای هیات علمی با بی مهری مواجه شوند، ضمن اینکه با راه اندازی سامانه الکترونیکی ثبت مدارک، سرعت و دقت رسیدگی به پرونده ها را افزایش داده ایم و با شفافیت امور مربوط به نظارت را اجرا می کنیم.

وی افزود: متقاضیان در صورت بروز مشکل می‌توانند از طریق همان سامانه هنگام ثبت نام و یا با مراجعه به وزارت علوم شکایت خود را مطرح کنند.

رضوان طلب با بیان اینکه دوره رسیدگی به پرونده هایی که به صورت کامل به مرکز جذب منتقل شده اند، بر اساس قانون ۴۵ روز تعریف شده است، افزود: توانسته‌ایم زمان رسیدگی به پرونده ها را کمتر کنیم و در مواردی که بیش از این جدول پرونده ایی در مرکز جذب توقف کند، کارشناس پرونده مورد مواخذه قرار می‌گیرد.

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه، آماری از فعالیت‌های مرکز جذب در خصوص پرونده متقاضیان ارائه داد و گفت: روزانه ۳۷ پرونده از دانشگاه‌های مختلف به مرکز جذب ارسال و به صورت میانگین ۲۵رأی در مورد وضعیت صلاحیت صادر می‌شود.

وی همچنین افزود: در سال ۹۶، میانگین توقف پرونده ها در دانشگاه ها ۲۵۹ روز و در مرکز جذب ۳۵ روز بوده است.

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم در مورد رسیدگی به صلاحیت های علمی عنوان کرد: رسیدگی ما رسیدگی شکلی است و به کار هیئت اجرائی رسیدگی می‌کنیم و صلاحیت فرد را گروه مربوطه تعیین می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه هیات مرکزی جذب ورود محتوایی به پرونده های ارسالی ندارد، تصریح کرد: بررسی صلاحیت پرونده ها بر عهده هیات اجرایی مرکزی نیست، بلکه این امور در دانشگاه ها باید رسیدگی شود؛ سهم مرکز جذب، پس از نظارت و ارزیابی مدارک، تنها بررسی صحت انجام فرایندها توسط هیات اجرایی است.

رضوان طلب همچنین اظهار کرد: قائل به اعمال سختگیری های شدید در جذب اعضای هیات علمی نیستیم؛ با توجه به اینکه بر لزوم تدین و فرهنگ انقلابی اساتید تاکید داریم، اما اجبار سخت گیرانه ای اعمال نمی کنیم.

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم تاکید کرد: دانشگاه ها باید مسایل جامعه را رفع کنند.

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *