خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » لزوم ارتقای سطح زبان انگلیسی اعضای هیأت علمی دانشگاه ها

لزوم ارتقای سطح زبان انگلیسی اعضای هیأت علمی دانشگاه ها

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: برای حرکت به سمت بین المللی سازی دانشگاه‌ها، باید ارتقای سطح زبان انگلیسی اساتید مورد توجه قرار گیرد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

فرهاد فلاحتی در گفت‌گو با خبرگزاری آنا، درباره بین‌المللی سازی دانشگاه‌ها گفت: برای بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها و نظام آموزش عالی، برخی اقدامات نظیر برنامه‌های همکاری بین مرزی، جذب دانشجویان بین‌المللی، برگزاری دوره‌های آموزشی و اعطای مدارک به زبان انگلیسی در دستور کار کشورها قرار گرفته است.

وی افزود: همچنین موضوعاتی نیز از قبیل بین‌المللی کردن فرآیندهای آموزشی و یادگیری نیز مورد توجه قرار گرفته است. در مجموع برای بین‌المللی شدن به شاخصی برای سنجش کیفیت آموزش عالی در کشورها بدل گشته است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: برای حرکت به سوی بین‌المللی شدن آموزش عالی باید ارتفای سطح زبان انگلیسی میان اعضای هیات علمی و دانشجویان مورد توجه قرار گیرد چرا که مهارت تعاملات نوشتاری و گفتاری به زبان انگلیسی نقش کلیدی در برگزاری و موفقیت دوره های بین‌المللی و برنامه‌های تبادل دانشجو ایفا می‌کند.

فلاحتی ادامه داد: از دیگر ابزارهای موجود برای بین‌المللی شدن نظام‌های آموزش عالی، می‌توان به برنامه‌های تبادل دانشجو، اعضای هیات علمی و پژوهشگر اشاره کرد. یکی از الزامات موفقیت و افزایش چنین برنامه‌هایی ایجاد و توسعه افق‌های علمی دانشگاهی مشترک میان کشورهاست.

وی تاکید کرد: برای نمونه، توسعه اقتصادی پایدار و یا کاهش تصاعد گازهای گلخانه‌ای و همچنین افزایش مصرف انرژی‌های سبز از جمله اولویتهای کشورهای مختلف در عرصه علم و فنآوری به شمار می‌رود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: لذا برای آنکه برنامه‌های مشترک آکادمیک علمی و پژوهشی با این کشورها بتواند تعریف و عملیاتی شود، کشور ما نیز می‌بایست برنامه‌های همسو با توسعه پایدار و افزایش کاربرد انرژی‌های تجدیدپذیر را افزایش دهد.

همچنین ببینید

آمار زنان هیات علمی از زبان مشاور امور زنان وزارت علوم

فعالیت بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها

مشاور امور زنان وزارت علوم گفت: بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *