خانه » جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی » استفاده از نیروهای جوان، رویکرد جدید دانشگاه آزاد در جذب اعضای هیأت علمی
شرط سنی جذب هیات علمی دانشگاه ازاد

استفاده از نیروهای جوان، رویکرد جدید دانشگاه آزاد در جذب اعضای هیأت علمی

رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی با بیان این که در گذشته استادان بازنشسته دانشگاه های دولتی جذب دانشگاه آزاد می شدند گفت: رویکرد مدیریت جدید دانشگاه آزاد استفاده از نیروهای جوان به عنوان اعضای هیأت علمی است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارشبرگزاری آنا، محمدرضا رضوان‌طلب با اشاره به شرایط سنی برای جذب هیات علمی در دانشگاه‌ها گفت: در دانشگاه‌های دولتی، شرط سنی برای جذب، سن استخدام است، متقاضیان جذب هیات علمی اگر مقصد خود را دانشگاه‌های غیردولتی عنوان کنند، شرط سنی ندارند چون وضعیت آنها استخدام نیست، آنها پیمانی بوده و تابع قانون اداره کار هستند.

به گفته رضوان‌طلب اگر فرد، متقاضی عضویت در دانشگاه‌های دولتی باشد، برای دانش آموخته مقطع دکتری ۴۰ سال و برای دانش آموختگان فوق لیسانس اگر دانشگاه آنها را پذیرش کند، ۳۰ سال است مگر اینکه افراد سابقه‌ای درجای دیگر داشته باشند که این شرط سنی تغییر کند.

وی درباره برخی معافیت‌هایی که در شرط سنی وجود دارد گفت: به عنوان مثال یک سری معافیت‌هایی برای ایثارگران وجود دارد، آنهایی که مشمول قوانین ایثارگران بند «پ» ماده ۹۰ قانون ششم توسعه شوند، شرط سنی ندارند. غیر از آنها، براساس عملکرد آموزشی و پژوهشی نیز یک سری معافیت‌های محدودی به متقاضیان جذب تعلق می‌گیرد. به عنوان مثال کسی قبل از اینکه متقاضی عضویت هیات علمی شود، ۵ سال به عنوان حق التدریس در دانشگاهی همکاری کرده و هر ترم حداقل ۱۰ واحد تدریس کرده باشد. مرکز جذب سابقه این افراد را برای هر ترم به اندازه ۶ ماه معافیت سنی لحاظ می کند. یعنی کسی که ۵ ترم، سابقه خود را به مرکز جذب ارائه کند و سوابقش توسط مرکز جذب اعتبار سنجی و پذیرفته شود، می تواند تا ۴۲ و نیم سال سن داشته باشد یعنی دوسال و نیم برای ۵ ترم وی محسوب می شود.

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی درباره شرط سنی اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: معمولا استادان دانشگاه دولتی زمانی که بازنشستگی با سن ۵۰ یا ۶۰ سال در دانشگاه آزاد مشغول فعالیت می‌شدند.

رضوان طلب تصریح کرد: رویکرد مدیریت جدید دانشگاه آزاد این است که از نیروهای جوان استفاده کند و قرارداد افرادی را که قبلا به صورت پیمانی جذب این دانشگاه شده بودند را تمدید نکند، تا نیروهای جوان جای آنها را بگیرند که البته رویکرد خوبی است و با مصالح ملی نظام نیز تطبیق دارد.

وی افزود: البته باید از تجربیات با سن بالاتر نیز استفاده شود که مکانیزم دیگری در دانشگاه آزاد برای آن پیش بینی شده است. در هر حال این موضوع بر اساس نظر خود دانشگاه آزاد انجام می شود و مرکز جذب هیچ دخالتی در آن ندارد.

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی با بیان اینکه مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم هیچ نقشی در جذب اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد ندارد گفت: دانشگاه آزاد از حدود دوماه گذشته، مجوزی از شورای عالی انقلاب فرهنگی دریافت کرده است و هیات عالی جذب این شورا نیز با آن موافقت کرده است تا مرکز جذب مجزایی داشته باشند، بنابراین شرط سنی اعضای هیات علمی این دانشگاه توسط خود دانشگاه آزاد مشخص می‌شود.

رضوان طلب در پایان گفت: در گذشته پرونده استادان دانشگاه آزاد به مرکز جذب ارائه می‌شد که تمام پرونده‌های استادان این دانشگاه که حدود ۵ هزار پرونده می‌شد، چه پرونده‌هایی که از گذشته بود و اساتید استخدام شده بودند و چه پرونده‌هایی که جدیدا ارائه شده و در دست رسیدگی بود همه را به دانشگاه آزاد اسلامی بازگرداندیم و دخالتی در جذب دانشگاه آزاد و تعیین شرط سنی برای اعضای هیات علمی این دانشگاه نداریم.

همچنین ببینید

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد

تمدید ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم ۱۴۰۲

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نوبت دوم ۱۴۰۲ تا ۲۸ اسفند‌ماه تمدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *