خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » کمبود هیأت علمی در دانشکده های اقماری دانشگاه علوم پزشکی اهواز

کمبود هیأت علمی در دانشکده های اقماری دانشگاه علوم پزشکی اهواز

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان کرد: به نظر می رسد در دانشگاه اهواز از نظر تعداد اعضای هیأت علمی مشکلی وجود ندارد، ولی دانشکده های اقماری که در اهواز هستند از نظر هیأت علمی فقیر هستند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

دکتر عبدالله خانزاده در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا اظهار کرد: در خصوص میزان امکانات و تجهیزات آموزشی دانشگاهها آنچه خیلی اهمیت دارد موضوع سابقه است و هر چقدر سابقه دانشگاه بیشتر باشد، امکانات بیشتری نیز برای آن وجود دارد و هر چقدر دانشگاهی جدیدالاحداث باشد امکانات کمتری دارد.

وی ادامه داد: همچنین شرایط آب و هوایی نیز در جذب اعضای هیات علمی به دانشگاه‌ها نقش دارد و هر چقدر شرایط آب و هوایی استانی بهتر باشد قطعا متقاضی عضو  هیات علمی شدن برای آن استان بیشتر است.

معاون آموزشی سابق دانشگاه علوم پزشکی آبادان اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائل وجود اسپانسر برای دانشگاهها است و اینکه ارگانی از دانشگاه حمایت کند و یا صرفا کمک‌های وزارت بهداشت را داشته باشد مساله مهمی است.

خانزاده گفت: به طور مثال دانشگاه علوم پزشکی آبادان تا زمانی که حمایت مالی منطقه آزاد اروند را نداشت، نتوانست آنطور که باید آزمایشگاههای مربوطه، “اِسکیل لب” و مرکز آموزش مهارت های بالینی را راه اندازی کند ولی بعد از حمایت منطقه آزاد اروند این موضوع محقق شد.

وی با بیان اینکه هر چقدر امکانات رفاهی یک دانشگاه بیشتر باشد قطعا هیات علمی بیشتری می‌تواند جذب کند افزود: به نظر می‌رسد دانشکده‌ها و دانشگاه‌های جدید الاحداث از نظر امکانات خیلی عقب‌تر از دانشگاه‌های دیگر هستند مگر اینکه اسپانسر خوبی در همان سیطره دولت داشته باشند و حمایت مناسبی از آنها صورت گیرد و در این صورت می‌توانند قطعا خود را به وضعیت دانشگاههای قدیمی نیز برسانند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان کرد: به نظر می‌رسد در دانشگاه اهواز از نظر تعداد اعضای هیات علمی مشکلی وجود ندارد ولی دانشکده‌های اقماری که در اهواز هستند از نظر هیات علمی فقیر هستند و امکانات آموزشی نیز بسته به توان آن دانشگاه و اینکه چقدر توانسته از دانشگاه مادر، منطقه آزاد و ارگان‌هایی که رسالت کمک دارند دارد کمک بگیرد متفاوت است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد با شروع طرح تحول سلامت در کشور وزارت بهداشت عمده تلاش و تمرکز خود را روی طرح تحول سلامت قرار داد که البته پیشرفت‌های بسیار خوبی نیز داشته و تحولات بی نظیری در حوزه درمان ایجاد کرده است اما این مساله سبب شده است که تمرکز کمتری روی آموزش علوم پزشکی وجود داشته باشد. البته در آموزش نیز در دو سال اخیر حرکت‌هایی شروع شده است اما با توجه به اینکه راه اندازی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان مستلزم زمان و هزینه بیشتری است وزارت بهداشت باید بیشتر از این در زمینه آموزش هزینه بکند تا بتواند در این زمینه در بین دیگر کشور ها حرفی برای گفتن داشته باشد.

همچنین ببینید

تغییر شیوه‌ نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی حرفه‌ای

تغییر شیوه‌ نامه تعیین صلاحیت اساتید وزارت بهداشت

رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت از تغییر شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *