خانه » جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی » فارغ التحصیلان جوان دارای شایستگی علمی و عمومی در اولویت جذب دانشگاه آزاد

فارغ التحصیلان جوان دارای شایستگی علمی و عمومی در اولویت جذب دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه براساس مجوز شورای اسلامی شدن دانشگاه ها، جذب اعضای هیأت علمی جوان و دارای شایستگی های علمی و عمومی را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه مراسم ازدواج ۱۶۷ زوج دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی که در جوار یادمان شهدای گمنام واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، در جمع خبرنگاران درخصوص سیاست جوان‌گرایی در این دانشگاه، گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر جوانان تحصیل کرده بسیار زیادی در دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه ها داریم و کشور از مشکل بیکاری جوانان به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی رنج می برد، باید برای برون‌رفت از این وضعیت برنامه‌ریزی کنیم.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد جوانان فارغ‌التحصیل هنوز موفق به یافتن شغل نشده‌اند، اظهار داشت: قاعدتاً دولت باید نسبت به این موضوع اهتمام لازم را داشته باشد و ما هم در دانشگاه آزاد اسلامی برنامه‌ریزی هایی داشته‌ایم که بتوانیم سن اشتغال را کاهش دهیم.

دکتر فرهاد رهبر ادامه داد: اگر به میانگین سنی اعضای هیات دولت دقت کنیم، متوسط سن بالای ۵۰ سال است و میانگین سن معاونان وزرا هم بیش از این عدد است. در دانشگاه آزاد اسلامی نیز متوسط سن روسای واحدها و معاونان آنها بالاست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: براساس سیاستی که به دستور دکتر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در هیات امنا مطرح شد و پس از آن در هیات رئیسه دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت، موضوع جوان‌گرایی را در دستور کار قرار دادیم تا بتوانیم از جوانان فارغ‌التحصیلی که شایستگی های علمی خود را به اثبات رسانده‌اند، در همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کنیم.

دکتر فرهاد رهبر با بیان اینکه در جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه ها مجوز ویژه‌ای برای جذب اعضای هیات علمی به دانشگاه آزاد اسلامی اعطا شد، گفت: براساس این مجوز، ما برنامه‌ریزی کردیم تا بتوانیم از بین فارغ‌التحصیلان جوان که رتبه های خوبی دارند، در مرحله اول برای تحقیق و توسعه و آموزش استفاده کنیم و در مرحله بعد، از این افراد در مناصب و مسئولیت هایی که می توانند در دانشگاه آزاد اسلامی عهده‌دار شوند، بهره مند شویم.

وی افزود: این برنامه‌ریزی به معنای آن است که دانشگاه آزاد اسلامی به صورت مدیریت‌ شده تلاش دارد کار را به دست جوانان بسپارد تا ان‌شاءالله در سال های آینده بتواند پیشرفت داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا جذب اعضای هیات علمی جدید فقط مربوط به فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی می شود، گفت: از میان همه فارغ‌التحصیلان کشور، با اولویت دانشگاه آزاد اسلامی و کسانی که رتبه علمی، شایستگی و صلاحیت های لازم علمی و عمومی را دارند، اعضای هیات علمی مورد نیاز جذب دانشگاه آزاد اسلامی خواهند شد.

وی درخصوص سرانجام وضعیت تعدادی از اعضای هیات علمی واحد علوم و تحقیقات که قرارداد همکاری آنها تمدید نشده بود، گفت: این اساتید حدود ۴۵۰ نفر بودند و افرادی که صلاحیت علمی و عمومی آنها مورد تایید قرار گرفته، مراحل جذب آنها انجام شده و کسانی که هنوز جذب آنها تکمیل نشده افرادی هستند که عمدتاً با معدل های پایین جذب شده‌اند. بنده درباره این افراد به جرأت می گویم که چنین کسانی در هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی پذیرش نخواهند شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: کسانی که معدل مناسب ندارند یا رشته تحصیلی آنها متناسب با رشته‌ای که تدریس می کنند، نیست، قطعاً نمی‌توانند جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی شوند، بلکه زمانی که صلاحیت علمی و عمومی اعضای هیات علمی به تصویب برسد، جذب آنان انجام خواهد شد.

همچنین ببینید

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد

تمدید ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم ۱۴۰۲

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نوبت دوم ۱۴۰۲ تا ۲۸ اسفند‌ماه تمدید …

یک دیدگاه

  1. سلام اقلیمی هستم پروسه اقدام به هیات علمی دانشگاه ازاد چگونه است لطفا راهنمایی کنید تاریخ و محل مراجعه برای ثبت نام در هیات علمی را هم لطفا ذکر کنید باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *