خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » ترفیع اساتید بر اساس انجام پژوهش های کاربردی

ترفیع اساتید بر اساس انجام پژوهش های کاربردی

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اعطای پایه تشویقی اعضای هیأت علمی با رویکرد تولیدات علمی در مرز علم و تحقیقات کاربردی خروجی محور تعیین شده است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالرضا باقری در سومین جلسه کمیسیون هماهنگی و اجرایی سیاست‌های آمایش آموزش عالی با ارائه گزارشی از عملکرد هیات امنا با بیان اینکه ۳ راهبرد تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی، تدوین طرح جامع عمرانی برای موسسات فاقد طرح جامع و تدوین طرح جامع نیروی انسانی در دفاتر هیات امنای این ۳ راهبرد دنبال می‌شود، اضافه کرد: بر این اساس به اصلاح آیین‌نامه اعطای ترفیع به اعضای هیات علمی اقدام شد که در این راستا اعلام شد اعضای هیات علمی برای ترفیع باید حداقل ۶۰ درصد امتیازات پژوهشی آنها باید از برنامه‌های پژوهشی هدفمند مصوب باشد.

به گفته وی، بر اساس اصلاحات انجام‌شده اعطای پایه تشویقی اعضای هیات علمی با رویکرد تولیدات علمی در مرز علم و تحقیقات کاربردی خروجی محور تعیین شده است.

باقری اضافه کرد: علاوه بر آن دستورالعمل اجرایی نحوه همکاری استادان و محققان و متخصصان ایرانی مقیم خارج از کشور با دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تدوین شده است که در این زمینه تسهیلاتی برای بهره‌مندی از ظرفیت‌ علمی استادان و محققان ایرانی خارج از کشور در نظر گرفته شده است.

وی تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان با مشارکت اعضای هیات علمی را از دیگر اقدامات وزارت علوم ذکر کرد و افزود: ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها بدون قانون و ضوابط آسیب‌هایی را به دانشگاه‌ها وارد می‌کند؛ از این رو بر اساس دستورالعمل تدوین‌شده ایده محوری شرکت‌ها باید با یکی از فناوری‌های تولیدشده در دانشگاه‌ها تطبیق داشته باشد؛ ضمن آنکه وظایف آموزشی و پژوهشی اعضای هیات علمی نیز حفظ شود.

همچنین ببینید

فرصت‌ مطالعاتی هیات علمی جامعه و صنعت

شرکت هزار عضو هیات علمی در فرصت‌های مطالعاتی جامعه و صنعت

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم از شرکت حدود هزار نفر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *