خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » دعوت از نماینده گروه های علمی و دانشکده ها در هیأت های اجرایی جذب

دعوت از نماینده گروه های علمی و دانشکده ها در هیأت های اجرایی جذب

براساس اعلام هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی، نماینده گروه های علمی و دانشکده ها می‌توانند در جلسات هیأت اجرایی جذب حضور داشته باشند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۲۰۹ هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمدعلی کی‌نژاد در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه به پیشنهاد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با رای اعضای هیئت عالی جذب محمد شریف‌زاده، سید مصطفی شریفیان، عبدالرحمن رستمیان، سید علی حسینی، محمود کاظمی و شهربانو نخعی به عضویت هیئت مرکزی جذب این وزارتخانه انتخاب شدند.
در ادامه جلسه، پس از طرح موضوع آمار ماندگاری پرونده‌ها در دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توسط دبیر هیئت عالی جذب؛ رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی این وزارت در پاسخ گفت: با روسای دانشگاه‌هایی که مشکل داشتند تماس گرفته شده و آنان اعلام کرده‌اند که تعداد زیادی پرونده در مرحله غربالگری رد شده اند و دانشگاه‌ها نیز در حال پیگیری هستند.
همچنین کی نژاد در این زمینه گفت: به محض اینکه افراد متقاضی جذب بلاتکلیف می مانند ممکن است تصمیماتی بگیرند که به مصلحت کشور نیست.
وی افزود: باید هیئت‌های مرکزی جذب، با رؤسای دانشگاه‌هایی که درآن دانشگاه‌ها تأخیر وجود دارد جلسه برگزار کرده و مشکلات را رفع کنند.
پس از سخنان کی نژاد مقرر شد طی نامه‌ای به دانشگاه‌ها اعلام شود که نماینده گروه‌های علمی و دانشکده‌ها می‌توانند در جلسات هیئت اجرایی جذب حضور داشته باشند.
اعضای هیئت عالی جذب همچنین مقرر کردند کمیته تجدید نظر و رسیدگی به شکایات توسط هیئت مرکزی جذب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شود.
در ادامه جلسه، پس از توضیحات جواد محمدی، دبیر هیئت عالی جذب، در مورد استخراج شاخص‌های ارزیابی دانشگاه‌ها از منظر اجرای فرآیند جذب در وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی در راستای اجرای اسناد بالا دستی، مقررشد این شاخص‌ها تدوین در جلسه آتی بررسی شود.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، بررسی نحوه توزیع بودجه جذب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۹۶ دستور بعدی جلسه هیئت عالی جذب بود، که پس از ارائه گزارش مزبور اعضای هیئت عالی جذب ضمن انتقاد به نحوه توزیع این بودجه بین دانشگاه‌ها، خواستار واگذاری توزیع این بودجه به مرکز جذب اعضای هیئت علمی این وزارت شدند.
در ادامه جلسه، نماینده سازمان اداری و استخدامی گزارشی از مجوزهای اعطاء شده برای جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها از جانب این سازمان ارائه کرد و گفت: بر اساس نسبت استاد به دانشجو و قانون برنامه ششم توسعه مجوزها توزیع می شد که از ۱۲۰۰۰ مجوز در اختیار وزارت علوم ۵۰۰ مجوز هنوز استفاده نشده است و اجازه تخصیص ۷۰۰ مجوز در سال ۹۶ داده شده است.
وی افزود: برای نخبگان نیز در دو نوبت ۱۰۰ مجوز بنا به نیاز صادر شده است.
نماینده سازمان اداری و استخدامی ادامه داد: عدم رعایت نسبت استاد به دانشجو در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باعث تأخیر اعطای مجوز به این وزارت شده است.
در ادامه جلسه رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: باید آمار متعهدین خدمت همراه با اعضای هیئت علمی توسط سازمان اداری و استخدامی در نظر گرفته شود و این دو حوزه از هم تفکیک شوند تا آمار نسبت استاد به دانشجو به نسبت مورد نظر برنامه ششم توسعه برسد.
همچنین رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به نابسامانی توزیع ردیف استخدامی در دانشگاه‌ها گفت: اطلاعات مربوط به این موضوع باید در اختیار ما قرار گیرد.

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *