خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » حضور ۸۰۴ عضو هیأت علمی در دانشگاه فردوسی مشهد

حضور ۸۰۴ عضو هیأت علمی در دانشگاه فردوسی مشهد

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی با اعلام این که در حال حاضر تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه ۸۰۴ نفر است، تأکید کرد: تقاضای جذب در دانشگاه فردوسی مشهد به دلیل برجستگی و شاخص بودن آن بسیار بالا است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایسنا، هاشمی اظهار داشت: تقاضای جذب در دانشگاه فردوسی مشهد به دلیل برجستگی و شاخص بودن آن بسیار بالا است. برای مثال طی چهار سال اخیر حدود ۲۶۰۰ تقاضای جذب در سامانه جذب دانشگاه فردوسی مشهد بارگذاری شده است.

وی عنوان کرد: طبق مصوبه هیات امنای دانشگاه در تیر ماه ۹۵ دانشگاه فردوسی مشهد می‌تواند طی دوره سه ساله از سال ۹۵ تا ۹۷، ۶۰ عضو  هیات علمی پیمانی با مدرک دکتری تخصصی در رشته‌های مصوب و فعال دانشگاه با رعایت مفاد آیین استخدامی اعضای هیات علمی استخدام کند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه طی دو سال اخیر  دانشگاه توانسته است در مجموع ۴۰ عضو هیات علمی جدید را جذب کند، بیان کرد: امید می‌رود در سال جاری نیز تا سقف ۲۰ نفر به جمعیت هیات علمی دانشگاه افزوده شود.

هاشمی با تاکید براینکه کمبود استاد مساله‌ای نسبی است و در دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی مختلف، متفاوت است، خاطرنشان کرد: دانشگاه تلاش کرده است با استفاده از مدرسان مدعو ونیز زمان فراغت استادان شاغل و پرداخت اضافه کار، کمبود استاد را کاهش دهد.

وی یادآور شد: البته بازنشستگی حدود ۲۰ تن از اعضای هیات علمی دانشگاه در اسفند ۹۶ و نیز درگذشت چند تن از استادان در طی سال گذشته موجب افزایش نیاز به استخدام اعضای هیات علمی برای جبران نبود آنان گردید.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *