خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » رشد ۱۸ درصدی اعضای هیأت علمی دانشگاه امیرکبیر

رشد ۱۸ درصدی اعضای هیأت علمی دانشگاه امیرکبیر

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از جذب ۱۸ درصدی اعضای هیأت علمی در دانشگاه خبر داد و گفت: حدود ۸۶ عضو هیأت علمی جدید در این دانشگاه جذب شده است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایسنا، دکتر سیداحمد معتمدی در چهارمین گردهمایی سالانه کارکنان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر اینکه فعالیت در دانشگاه باید گروهی وبا مشارکت کارکنان، اساتید و دانشجویان باشد، اظهار کرد: بسیاری از  فعالیت هایی که در دانشگاه صورت می گیرد مباحث مربوط به کارشناسی و اجرا آنها توسط کارکنان انجام می شود.

وی در ادامه تصریح کرد:  تلاش ما این است که سطح فعالیت‌های کیفی دانشگاه ارتقا یابد  که رسیدن به ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا و دستیابی به نسل سوم آموزش در این راستا دنبال می شود.

معتمدی عنوان کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر در تمامی رشته ها دوره های تحصیلات تکمیلی دارد.

وی با اشاره به ورود دانشگاه صنعتی امیرکبیر در رتبه بندی های بین المللی گفت: تولید علم، سهم دانشگاه ها در تولید کشور، اشتغال فارغ التحصیلان و کیفیت فارغ التحصیلان از جمله معیارهای مربوط به ارزیابی دانشگاه ها در رتبه بندی های بین المللی است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه در جذب هیات علمی جدید حدود ۸ تا ۱۰ درصد رشد داشته‌ایم، اظهار کرد: حدود ۸۶ عضو هیات علمی جدید در این دانشگاه جذب شده است این درحالی است که ۴۰ عضو هیات علمی نیز بازنشسته و یا فوت کرده اند.

وی با اشاره به بهبود یافتن شاخص نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در سه سال گذشته تعداد اعضای هیات علمی استاد تمام این دانشگاه از ۱۰۲ نفر به ۱۵۰ نفر افزایش یافته است.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان کرد: دانشگاه چندسال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی در عقد قراردادهای پژوهشی داشته است.

دکتر معتمدی گفت: در زمینه ارجاع به مقالات نیز دانشگاه صنعتی امیرکبیر در جایگاه نخست کشور میان دانشگاه های صنعتی قرار گرفته است که این جایگاه به صورت مشترک با دانشگاه صنعتی اصفهان کسب شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در رتبه بندی های بین المللی تایمز، کیواس و شانگ‌های قرار دارد، افزود: این دانشگاه در میان دانشگاه های صنعتی کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان کرد: تعداد دانشجویان خارجی این دانشگاه از ۶۰ دانشجو به ۲۴۰ دانشجو افزایش یافته است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر معتمدی اظهار داشت: ۷۰ درصد بودجه این دانشگاه از اعتبارات دولتی تامین می شود که برنامه داریم وابستگی دانشگاه به بودجه دولتی را کاهش دهیم بنابراین به دنبال منابع پایدار مالی هستیم.

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *