خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » ارزیابی شخصیتی از متقاضیان عضویت در هیأت علمی دانشگاه ها

ارزیابی شخصیتی از متقاضیان عضویت در هیأت علمی دانشگاه ها

در جلسه هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی بر ارزیابی شخصیتی از متقاضیان عضویت در هیأت علمی دانشگاه‌ها تأکید شد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۲۰۷ هیات عالی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمدعلی کی نژاد و با حضور رؤسای دانشگاه‌های شهر تهران در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

کی نژاد گفت: خوشبختانه بودجه متمرکز جذب بعد از دو سال در بودجه سال ۱۳۹۷ لحاظ شده است.

وی افزود: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری سعی شده مشکل افراد دارای راتبه «بورسیه» برطرف شود ولی هنوز مشکلاتی وجود دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در زمینه اختصاص ردیف جذب هم با سازمان برنامه ‌و بودجه و سازمان اداری و استخدامی در حال مذاکره هستیم.

در ادامه جلسه، جواد محمدی دبیر هیات عالی جذب گزارشی در مورد نحوه تکمیل فرم ارزیابی متقاضیان عضویت در هیات‌های علمی دانشگاه‌ها ارائه داد.

وی گفت: این برگه‌های ارزیابی بر اساس معیارهای حرفه‌ای منطبق با موازین شرعی و قانونی تنظیم شده و در صورت تکمیل دقیق این فرم‌ها، یک نمای کلی از شخصیت متقاضیان عضویت در هیات علمی به دست خواهد آمد.

پس از سخنان دبیر هیات عالی جذب، اعضاء به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند که اهم آن می توان به استانداردسازی سؤالات فرم‌های ارزیابی، رعایت اختصار در طرح سؤالات، توجه به تفاوت‌های رشته‌های تحصیلی در ارزیابی، دسته‌بندی سؤالات و محتوای فرم‌های ارزیابی با توجه به پایه علمی اعضای هیات علمی، توجه به سلسله‌مراتب اداری در این زمینه، انعطاف‌پذیری ارزیابی با توجه به راهکارهای مختلف آن و حفظ جایگاه، و بررسی این فرم در کارگروه صلاحیت‌های عمومی اشاره کرد.

پس از ارائه نظرات اعضاء کی نژاد گفت: اختیار تام در جذب بر عهده دانشگاه و هیات‌های اجرایی و دانشگاه‌ها است.

در ادامه جلسه هیات عالی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی گزارشی از وضعیت جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه شد.

در این گزارش با اشاره به تعداد درخواست‌های واصل‌شده در ۵ فراخوان جذب اخیر، آماری از تعداد درخواست‌های جریانی، پذیرفته شده و رد شده نیز ارائه شد.

در این گزارش با اشاره به عدم پذیرش هفتاد درصد از درخواست‌های پذیرش به علت محدودیت در ردیف استخدامی، هوشمند شدن سامانه فراخوان جذب برای تسریع در بررسی‌ها مورد تأکید قرار گرفت.

در بخش دیگری از گزارش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به برخی از ضعف‌های روند جذب، راهکارهایی برای رفع این ضعف‌ها ارائه شد.

پس از ارائه گزارش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اعضاء به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند، که اهم آن می توان به، نسبت سنجی درخواست‌های رد شده با کل درخواست‌ها در یک دانشگاه، حفظ سطح علمی اعضای هیات علمی با توجه به دانشگاه‌های مقصد اشاره کرد.

در پایان جلسه نیز با توجه به درخواست دانشگاه جامع علمی کاربردی برای تکمیل هیات‌های اجرایی جذب در سطح استان‌ها، مقرر شد تا این دانشگاه از اعضای هیات‌های اجرایی و کارگروه‌های صلاحیت عمومی دانشگاه‌های دیگر در استان‌ها و نیز هیات اجرایی جذب استانی بتوانند در هیات‌های اجرایی دانشگاه جامع علمی کاربردی استفاده کنند.

همچنین تعدادی از اعضای کارگروه و هیات اجرایی جذب دانشگاه ارومیه، دانشگاه اردکان، دانشگاه اهواز، دانشگاه فسا، دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان، دانشگاه خلیج‌فارس، دانشگاه منابع طبیعی و کشاورزی گرگان، دانشگاه اراک، دانشگاه صنعتی اراک، دانشگاه جهرم، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاه علوم پزشکی همدان و دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه موفق به کسب موافقت اعضای هیات عالی جذب شدند

همچنین ببینید

دانشگاه علم و هنر

فراخوان جذب هیات علمی پیمانی دانشگاه علم و هنر ۱۴۰۳

دانشگاه علم و هنر یزد از بین شرکت‌کنندگان در فراخوان دانشگاه‌های دولتی (سه برابر ظرفیت) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *