خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » افزایش فرصت مطالعاتی دوره دکتری دانشگاه تهران
سقف پاداش بازنشستگی اساتید هیات علمی

افزایش فرصت مطالعاتی دوره دکتری دانشگاه تهران

رئیس دانشگاه تهران از افزایش فرصت مطالعاتی دانشگاه تهران خبر داد و گفت: سال آینده ۴۰۰ نفر از دانشجویان دوره دکتری به فرصت مطالعاتی اعزام می‌شوند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمود نیلی احمدآبادی در هشتمین نشست سراسری معاونان بین‌المللی دانشگاه‌ها گفت: بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها، فضای رقابتی را ایجاد می‌کند که نتیجه آن، ارتقای کیفیت دانشگاه است.

وی ادامه داد: مگر می‌شود بدون تعامل بین‌المللی، به آخرین یافته‌های علمی دست یافت.

رئیس دانشگاه تهران افزود: بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها، بخش ذاتی دانشگاه است، بنابراین تعریف، هر فعالیتی در دانشگاه باید در تراز بین‌المللی باشد. یکی از ابعاد بین‌المللی که باید بپذیریم، خُرده فرهنگ‌ها هستند. بین‌المللی‌سازی شدن دانشگاه‌ها نباید منجر به از بین رفتن زبان و خرده‌فرهنگ‌ها شود، بلکه باید آنها تقویت شوند.

نیلی احمدآبادی یادآور شد: به دلیل آنکه سال‌ها به بخش بین‌المللی کمتر توجه شده بود و بیشتر دانشجویان در قالب بورس تحصیلی، به کشورهای دیگر اعزام شده بودند، دانشگاه‌ ما یاد گرفته است خود را به شیوه محلی ارائه دهد؛ به طوری که شاهدیم تمام تابلوهای دانشگاه‌ها به زبان فارسی است؛ حتی سامانه آموزشی ما قابل تبدیل شدن به زبان دیگر نیست. به همین دلیل امروز که می‌خواهیم با دانشگاه‌های خارجی کار کنیم، با مشکل مواجه می‌شویم، البته قدم‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است.

وی افزود: دانشگاه‌های ما از ظرفیت‌های خوبی برخوردارند. البته متأسفانه در سطح ملی، ابعاد بین‌المللی‌سازی آموزش عالی به خوبی شناخته نشده است؛ یک نگرانی و حساسیت وجود دارد که باید کاهش یابد چون دانشگاه‌های ما متوجه تمام این حساسیت‌ها هستند و چارچوب‌های خط قرمز نظام را رعایت می‌کنند ولی این حساسیت‌ها در عمل برای دانشگاه‌ها مشکل ایجاد می‌کند. البته وزارت امور خارجه همکاری خوبی داشته ولی نیازمند جهش بیشتر در دستورالعمل‌ها و توسعه آموزش بین‌المللی است.

وی در ادامه به تقویت پردیس‌های بین‌المللی دانشگاه تهران، ارائه فرصت به دانشجویان ممتاز غیرایرانی اشاره کرد و گفت: در سال جاری ۲۰۰ دانشجوی دانشگاه تهران برای دوره دکتری به خارج از کشور اعزام شدند و سال آینده اعزام دانشجویان به فرصت‌ مطالعاتی افزایش خواهد یافت و قرار است ۴۰۰ نفر اعزام شوند.

همچنین ببینید

دانشگاه علم و هنر

فراخوان جذب هیات علمی پیمانی دانشگاه علم و هنر ۱۴۰۳

دانشگاه علم و هنر یزد از بین شرکت‌کنندگان در فراخوان دانشگاه‌های دولتی (سه برابر ظرفیت) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *