خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » برنامه ریزی برای ماندگاری اعضای هیأت علمی علوم پزشکی

برنامه ریزی برای ماندگاری اعضای هیأت علمی علوم پزشکی

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: برنامه ریزی هایی برای ماندگاری اعضای هیأت علمی در دانشگاه های علوم پزشکی صورت گرفته است که با نظر تمام دانشگاه ها نهایی خواهد شد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر باقر لاریجانی در اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور با اشاره به حجم بالای کار حوزه آموزش علوم پزشکی و اهمیت اجرای برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی از روسای دانشگاهها خواست از حوزه آموزش حمایت ویژه داشته باشند.

وی ضمن اشاره به برخی برنامه های معاونت آموزشی گفت: انتظار این است در سال ۹۷ به صورت جدی تری به بحث تحول در آموزش علوم پزشکی در دانشگاهها پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه در بحث برآورد نیروی انسانی کار زیادی انجام شده گفت: برای اکثر رشته های تخصصی و عمومی برآورد ملی نیروی انسانی انجام و با توافق جمعی تمامی حوزه های وزارت بهداشت در شورای گسترش مصوب شده است. برای رشته های دکتری تخصصی (Ph.D) هم این کار در حال انجام است و تا چندماه آینده نهایی خواهد شد.

لاریجانی تاکید کرد: با انجام این برآوردها اکنون می دانیم در سطح ملی در هر رشته و مقطعی برای ۵ تا ۱۰ سال آینده چقدر باید نیروی انسانی تربیت کنیم. کار بعدی این است که این محاسبات برای مناطق آمایشی انجام و برآورد شود در هر منطقه چقدر باید نیرو تربیت شود.

وی افزود: پس از مشخص شدن نیازهای مناطق قراردادی با مناطق آمایشی منعقد می شود و استراتژی این است که همه مناطق در ۵ سال آینده ۷۰ درصد نیروی انسانی خود را درون منطقه تربیت کنند. همه دبیرخانه های معاونت آموزشی وزارت بهداشت در حال طراحی نقشه آمایشی تربیت نیروی انسانی هستند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: دانشگاهها باید آماده شوند که متناسب با سند برآورد نیروی انسانی توزیع منطقه ای خود را ساماندهی کنند. برای این برآوردها کار خیلی زیادی انجام شده و دانشگاهها نیز باید برای اجرای این برآوردها تلاش کنند.

لاریجانی اظهار داشت: برنامه ریزی هایی برای ماندگاری اعضای هیات علمی در دانشگاهها صورت گرفته است که با نظر تمام دانشگاهها نهایی خواهد شد.

همچنین ببینید

افزایش سقف وام خرید مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها

وام خرید مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه های وابسته به وزارت علوم به دومیلیارد تومان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *