خانه » جذب هیئت علمی وزارت بهداشت و درمان » لزوم تسهیل روند جذب عضو هیأت علمی در وزارت بهداشت

لزوم تسهیل روند جذب عضو هیأت علمی در وزارت بهداشت

رئیس مرکز امور هیأت علمی وزارت بهداشت با تأکید بر لزوم تسهیل روند جذب عضو هیات علمی در دانشگاه‌ های زیرمجموعه این وزارتخانه گفت: در حال حاضر تعداد ۱۰ هزار عضو هیأت علمی کمبود نیرو وجود دارد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

دکتر سید علی حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، ضمن بیان اینکه در طول هر سال به طور مرتب هیات مرکزی جذب وزارت بهداشت پرونده‌های متقاضیان جذب هیات علمی در دانشگاه ها را بهداشت در ظرف دو هفته جمع بندی کرده و پاسخ می‌دهیم، گفت: بنابراین در حال حاضر که در روزهای پایان سال ۹۶ هستیم پرونده راکدی که در دانشگاه‌ها ارجاع شده باشد در حال حاضر وجود ندارد.

وی ادامه داد: انتظار ما از دانشگاه‌ها این است که بررسی صلاحیت‌های علمی و عمومی و متقاضیان را در مدت زمانی که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین شده است انجام دهند تا افرادی که متقاضی جذب در هیات علمی وزارت بهداشت هستند به دلیل طولانی شدن فرآیند جذب دچار دردسر نشوند.

رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت افزود: در طول سال ۹۶  سرعت جدی به فعالیت‌های هیات جذب مرکزی وزارت بهداشت دادیم و همکاری و هماهنگی خوبی با دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور داشته‌ایم و از این جهت دغدغه‌ای وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آن چه در خصوص جذب هیات علمی در سال ۹۶ پیش‌بینی کرده بودیم، با هماهنگی دانشگاه‌ها محقق شد،گفت: با توجه به ماموریتی که وزارت بهداشت دارد و اهمیتی که آموزش پزشکی و نظام سلامت در کشور دارند باید تعداد اعضای هیات علمی افزایش یابد.

حسینی با تاکید بر لزوم تسهیل روند جذب اعضای هیات علمی در وزارت بهداشت گفت: با توجه به تناسب استاندارد و نسبت به آنچه در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است، تعداد ۱۰ هزار عضو هیات علمی که در استخدام وزارت بهداشت باشند کمبود داریم و امیدورایم بتوانیم تا پایان سال و برنامه ششم با کمک همه مسئولین ارشد مسئولان سازمان امور اداری و استخدامی کشور به بخش اعظم نیاز به اعضای هیات علمی را در دانشگاه‌های علوم پزشکی را ترمیم کنیم.

رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۴۰۰۰ عضو هیات علمی در وزارت بهداشت به دلیل کمبودهایی که وجود دارد از افرادی که متعهد خدمت وزارت بهداشت هستند تامین می‌شود، گفت: در واقع این افراد باید مشکلات درمان در مراکز بهداشتی و درمانی را حل کنند اما به ناگزیر و به دلیل کمبودهایی که در خصوص عضو هیات علمی وجود دارد این افراد به طور موقت در آموزش به کار گرفته شده‌اند و این به لحاظ کیفیت و کمیت آموزش مقبول نظام سلامت نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر افراد متعهد خدمت برای مدت کوتاه یک سال تا سه سال در امر آموزش کمک می دهند اگرچه باید وظایف خود را در بخش بهداشت و درمان هم انجام دهند  و این مساله ممکن است که آموزش پزشکی را دچار مشکل کند بنابراین باید مسئولین ارشد کمک کنند تا افراد توانمند که بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی باید صلاحیت‌های علمی و عمومی لازم را برای عضو هیات علمی شدن در دانشگاه‌ها پیدا کنند بتوانند این فرآیند را به خوبی انجام دهند و افراد شایسته و متعهد و متخصص در دانشگاه‌های علوم پزشکی جذب شوند که این موضوع تضمین قطعی و جدی برای آینده نظام سلامت و تندرستی مردم در کشور است.

همچنین ببینید

فراخوان جذب هیات علمی وزارت بهداشت

فراخوان جذب هیات علمی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس ۱۴۰۳

دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس به منظور جذب اعضای هیات علمی در قالب تعهد …

یک دیدگاه

  1. لطف لینک مسقیم ثبت نام را نشان دهید. از طریق سایت http://jazb.aac.behdasht.gov.irنمیتوانم ثبت نام کنم . فایلهای ثبت نامی در سایت فوق مشخص نیست. حتی مرور گر ها را عوض کردم. واسه طراحی سایت متاسفم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *