خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » حذف معدل پایین در کارشناسی از موانع جذب هیأت علمی

حذف معدل پایین در کارشناسی از موانع جذب هیأت علمی

رئیس هیات عالی جذب گفت: حفظ کیفیت در مراکز آموزشی و پژوهشی نباید مانع جذب بورسیه ها شود، اگر فردی در کارشناسی معدل مطلوب نداشت ولی در تحصیلات تکمیلی وضعیت بهتری داشت می تواند جذب شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، دویست و ششمین جلسه هیات عالی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، به ریاست محمدعلی کی‌نژاد رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

کی‌نژاد گفت: برخی متقاضیان راتبه «بورسیه» وقتی که در یک مرکز آموزشی و پژوهشی موفق به جذب نمی‌شوند، این عدم موفقیت به سایر مراکز هم تسری پیدا می‌کند و مراکز هم به استناد نظر مرکز آموزشی و پژوهشی قبلی، این فرد را جذب نمی‌کنند.

وی افزود: حفظ کیفیت در مراکز آموزشی و پژوهشی نباید مانع جذب این افراد شود و اگر فردی در مقطع کارشناسی معدل مطلوب نداشت ولی در مقطع تحصیلات تکمیلی وضعیت بهتری داشت باید بتواند جذب شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در این زمینه سعی داریم تا مشکلات بودجه را نیز برطرف کنیم. مراکز پژوهشی می توانند با جذب متقاضیان هیأت علمی بلاتکلیف، دانشگاه‌ها را یاری کنند.

رئیس هیات عالی جذب ادامه داد: در برخی از موارد هیات امنای مرکز پژوهشی می‌تواند موارد را حل‌وفصل کند.

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

۳ دیدگاه

  1. شرط معدل بسیار ناعادلانه است. آیا نمی توان بعدا درسها را مطالعه کرد و بهره علمی را بالا برد؟ صرفا دوران تحصیل ملاک است؟ نمرات افتاده را حذف کنید تا معدل بالا رود.

  2. سلام. اگه خبر حذف معدل پایین کارشناسی حقیقت داشته باشه خیلی خوب میشه و امیدواریم به آینده و انگیزه ای میشه برای ادامه تحصیل” بنده معدل کارشناسیم ۱۳/۵۷ هست با این که رشته آسونی بود ولی شانس استاد خوب نداشتیم و میانگین معدل کل کلاس از رشته های خیلی سخت هم کمتر بود” شرط معدل لطفا بردارید خیلی از ما دانشجوها رتبه های برتر بودیم اما به دلایلی نمرات پایین داریم و این به معنای این نیست که تنبل بودیم به دلیل استاتید درخشان است که ب میل خود نمره میدن و نظارتی به کار این اساتید نمیشه” رتبه یک ارشد شدم و معدل ارشدم بالای ۱۸ است” یعنی امیدوار باشم برای هیات علمی؟ و ادامه بدم تا دکترا؟! واقعا حذف معدل پایین کارشناسی صحت داره؟؟؟ لطفا پاسخ بدین جواب این سوال خیلی حیاتی برام⚘?

  3. با سلام خواهشمندیم نسبت به شرط معدل ۱۷ برای دکتری تجدید نظر بفرمایید واقعا انصاف نیست با حقوق یک پدر فرهنگی و مشکلات فراوان دکتری فارغ التحصیل شویم
    و به دلیل کسر فقطچند صدم معدل دکتری به دلیل جذب نشدن کلا از زندگی نا امید شویم کاش به شرایط سخت زندگی ما دهه شصتی ها هم کمی توجه بشود

    یعنی هیچ راهی نداره اعتراضی نامه ای درخواستی…کمپینی…صحبت با نمایندگان مجلس و روسای دانگاه ها و ریس مر کز جذب….
    تا کی ما باید قربانی تصمیمات اشتباه شویم…
    اخه مگه دانگشاه شریف و بوشهر و یا علوم تحقیقات تهران و ازاد ساوه در یک سطح هستند…مگر رشته های فنی و انسانی در یک سطح هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *