خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های خارجی برای دانشجویان بورسیه
شرایط عازم بورسیه دکتری خارج 98 - 99

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های خارجی برای دانشجویان بورسیه

بر اساس شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های خارجی برای دانشجویان بورسیه، استاد راهنمای دانشگاه پذیرش دهنده نمی تواند از بین بورسیه های مستنکف ایرانی باشد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام سازمان امور دانشجویان، فرایند بورس کامل خارج از کشور پس از قبولی در آزمون سازمان سنجش آموزش کشور شروع می شود، دانشجویان متقاضی بورسیه خارج باید برای پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور مواردی را رعایت کنند که به شرح زیر است :

این دانشجویان باید در فرم پذیرش، تاریخ صدور، نشانی تماس با دانشگاه، نام و مشخصات استاد راهنما (و استاد مشاور در صورت وجود)، مقطع تحصیلی، طول دوره، زمان شروع دوره تحصیلی، عنوان تحقیق یا پروژه دکتری، محل انجام تحقیق (دانشکده، کارگاه و یا آزمایشگاه) را به صورت کامل مشخص کنند.

پذیرش باید قطعی با سربرگ رسمی دانشگاه یا توسط نهاد مسئول صادر شود و عنوان دانشکده و گروه آموزشی شود.

تبصره: پذیرش های مشروط با شروطی همچون گذراندن دوره زبان، پیش نیاز یا ارائه مدارک دیگر مورد قبول نیست.

پذیرش باید از دانشگاه های گروه یک (ممتاز) مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اخذ شود یا اینکه نام دانشگاه مورد نظر در لیست ۲۵۰ دانشگاه تراز اول دنیا براساس رتبه بندی های معتبرTimes,QS)  ) باشد.

تبصره: ملاک اعتبار دانشگاه‌ها سایت اداره کل امور دانش آموختگان به آدرس grad.saorg.ir است. پذیرش باید از دانشگاه‌هایی اخذ شود که فاقد شهریه باشند. چنانچه دانشگاه دارای شهریه است باید نسبت به اخذ بورس تحصیلی شهریه از دانشگاه خارجی یا نسبت به تخفیف شهریه از دانشگاه خارجی تلاش و اقدام شود. موضوع پذیرش باید با رشته تحصیلی دانشجو و نیاز دانشگاه محل خدمت انطباق داشته باشد.

بورس تحصیلی دکتری برای رشته ها و گرایش هایی است که امکانات و شرایط مطلوب تحصیل در داخل کشور وجود ندارد. بنابراین متقاضی بورس باید نشان دهد که موضوع دکتری مرتبط با آخرین تکنولوژی روز دنیا است و می تواند به پیشرفت کشور کمک کند. فرم پذیرش باید همراه با رزومه استاد راهنما باشد.

در رزومه استاد راهنما باید موارد ی آمده باشد که می توان، به مقالات استاد راهنما در طی ۵ سال گذشته، تعداد ارجاعات در یکی از پایگاه های معتبربه مقالات استاد راهنما، هماهنگی و همخوانی، تخصص استاد راهنما با موضوع پذیرش ارائه شده، و رتبه علمی استاد راهنما (دانشیار یا استاد( اشاره کرد. همچنین استاد راهنمای دانشگاه پذیرش دهنده نمی تواند از بین بورسیه های مستنکف ایرانی باشد.

همچنین ببینید

دانشگاه علم و هنر

فراخوان جذب هیات علمی پیمانی دانشگاه علم و هنر ۱۴۰۳

دانشگاه علم و هنر یزد از بین شرکت‌کنندگان در فراخوان دانشگاه‌های دولتی (سه برابر ظرفیت) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *