خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » برنامه دانشگاه صنعتی شریف برای افرایش اعضای هیأت علمی تا ۷۰۰ نفر

برنامه دانشگاه صنعتی شریف برای افرایش اعضای هیأت علمی تا ۷۰۰ نفر

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شریف گفت: قرار است تعداد اعضای هیأت علمی افزایش یابد و از ۴۷۰ نفر به ۷۰۰ نفر برسد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری آنا، طالبیان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شریف، گفت: قرار است تعداد اعضای هیات علمی افزایش یابد و از ۴۷۰ نفر به ۷۰۰ نفر برسد. در برنامه راهبردی نسبت دانشجو به استاد باید به یک به ۱۷ برسد. برای‌ اینکه در رشته‌های جدید دانشجو بگیریم باید برخی از رشته‌های قدیمی را ادغام یا حذف کنیم. الان هم ظرفیت برخی رشته‌ها را صفر اعلام کردیم که عموما هم رشته‌های تخصصی ما در دانشگاه نبودند.

وی ادامه داد: دربرنامه توسعه دانشگاه می‌خواهیم به ۷۰۰ نفر عضو هیات علمی برسیم، کار سختی است. تعدادی بازنشسته می‌شوند و جذب می‌کنیم. متاسفانه فرآیند جذب متمرکز است و این خوب نیست. همه در سامانه وزارت علوم ثبت‌نام می‌کنند. پرونده‌ها به هیات جذب می‌رود و اگر سوابق خوب باشد به دانشکده‌ها می‌فرستیم و دانشکده‌ها بررسی می‌کنند، عده‌ای از فیلتر رد نمی‌شوند، به هیات جذب دانشگاه معرفی می‌شود، دوباره پرونده تایید می‌شود، بعد نتیجه اعلام می‌شود. در سال ۹۶ حدود ۵۰ نفر از میان ۸۰۰ نفر متقاضی جذب کردیم.

طالبیان افزود: این مجوز را به ما دادند، با دانشکده‌ها مکاتبه کردیم تا اساتید به‌روز شوند. حتی از دانشکده‌ها خواستیم که وارد رتبه‌بندی‌های جهانی به نام اَبت شوند. این نظام رتبه‌بندی برای دانشگاه‌های انگلیسی زبان است ما خواستیم که با این سازمان ارتباط برقرار کنیم. این سازمان دانشگاه‌ها را بررسی می‌کند و امتیاز می‌دهد. ابتدا باید ارزیابی درونی شویم، نقاط ضعف شناسایی شود و بعد ارزیاب بیرونی می‌آید و بررسی می‌کند و رنک ما را تعیین می‌کند.

همچنین ببینید

آمار جذب هیات علمی فنی و حرفه ای

جذب ۳۳۰ عضو هیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای طی یک سال گذشته

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از جذب ۳۳۰ عضو هیات علمی در این دانشگاه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *