خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » اعلام شرایط اختصاصی استخدام هیات علمی در دانشگاه تهران

اعلام شرایط اختصاصی استخدام هیات علمی در دانشگاه تهران

معاون آموزشی دانشگاه تهران از استخدام سالانه ۸۰ تا ۱۰۰ عضو هیات علمی در این دانشگاه خبر داد و گفت: داشتن معدل ۱۵ برای دوره دیپلم و لیسانس، معدل ۱۶ برای دوره کارشناسی ارشد و معدل ۱۷ برای دوره دکتری از مهم‌ترین شرایط اختصاصی دانشگاه تهران برای استخدام اعضای هیات علمی در این دانشگاه است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

دکتر حسین حسینی در گفت و گو با ایسنا، با اعلام این مطلب شرایط و جزئیات استخدام اعضای هیات علمی در دانشگاه تهران را تشریح و اظهار کرد: با توجه به شرایط و موقعیت دانشگاه تهران به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کشور، تعداد تقاضا برای استخدام اعضای هیات علمی در این دانشگاه بسیار  بالا است و از طرف دیگر محدودیت‌هایی نیز در این زمینه وجود دارد. به همین دلیل همواره نگاه دانشگاه در زمینه استخدام اعضای هیات علمی این بوده که افرادی را با سوابق آموزشی و پژوهشی برتر در کشور استخدام کند.

وی در ادامه تصریح کرد: شرایط عمومی استخدام اعضای هیات علمی در دانشگاه تهران، همانند دانشگاه‌های دیگر و همان شرایط اعلام شده از سوی وزارت علوم است، اما در کنار آن دانشگاه تهران یک سری شرایط اختصاصی در این زمینه در نظر گرفته تا بتواند افراد با سابقه برتر آموزشی و پژوهشی را به استخدام دانشگاه در بیاورد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران، به شرایط اختصاصی استخدام اعضای هیات علمی در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: داشتن معدل ۱۵ برای دوره دیپلم و لیسانس، معدل ۱۶ برای دوره کارشناسی ارشد و ۱۷ برای دوره دکتری از جمله حداقل‌های معدلی و علمی است که اعضای هیات علمی برای استخدام در دانشگاه تهران باید داشته باشند.

دکتر حسینی اظهار کرد: دانشگاه تهران به عنوان یکی از دانشگاه‌های سطح یک کشور این استقلال را دارد به صورت اعلامی یا نانوشته شرایط خاصی را برای استخدام اعضای هیات علمی در نظر بگیرد.

وی با اشاره به فعالیت ۲۲۰۰ اعضای هیات علمی در دانشگاه تهران، خاطر نشان کرد: در حال حاضر نسبت اعضای هیات علمی به دانشجو در این دانشگاه ۱ به ۲۵ است که باید این وضعیت به حالت استاندارد یعنی ۱ به ۱۸ برسد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران همچنین یادآور شد: کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو در برخی از واحدهایی که ظرفیت پذیرش بالایی دارند و همچنین استخدام اعضای هیات علمی جدید، دو راهکاری است که می‌تواند نسبت استاد به دانشجو را به یک شاخص استاندارد برساند.

دکتر حسینی در پایان از استخدام سالیانه ۸۰ تا ۱۰۰ عضو هیات علمی در دانشگاه تهران خبر داد و گفت: فراخوان استخدام امسال اعضای هیات علمی از امروز اول بهمن آغاز می‌شود و به مدت یک ماه ادامه دارد.

همچنین ببینید

کی نژاد رییس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی

معیارهای جدید فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم و بهداشت توسط هیات عالی جذب بازنگری و اصلاح شد.آخرین …

۴ دیدگاه

  1. دوست داشتم عزیزی که میگه چرا فارغ التحصیل از پیام نور گرفتندرو در خواست کنم نگاهی به کتابهای ارشد پیام نور بندازن و باجزوه های ۲۰یا۴۰ صفحه ای خودشون قضاوت کنن دیگه نمی گفتن .ما برا هردرس ارشد ۲ کتاب برای ۲واحد پاس میکنیم

  2. بله
    جناب دکتر بسیار عالی فرمودند
    فقط نگفته اند اگر کسی فلرغ التحصیل دانشگاه آزاد یا پیام نور باشه و معدلش بالای مواردی که ذکر کردند باشه جذب میشه اما کسی که در همان دانشگاه دولتی تهران یا شریف درس خونده و معدلش پایینتره جذب نمیشه.
    لازمه جناب دکتر یک سری به دانشکده هایی که فارغ التحصیل دانشگاه ازاد و پیام نور جذب کردند هم بزنند.
    نیاز بود٬ آدرس دقیق میدم خدمتشون

  3. حسین ترکی آفارانی

    معدل بنده بالای ۱۶ هست نحوه جذب هیئت علمی به چه صورتی است

  4. حسین ترکی آفارانی

    سلام
    بنده کارشناس ارشد رشته الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *