خانه » جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی » لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه اهداف تحصیل در دوره دکتری

لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه اهداف تحصیل در دوره دکتری

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بخش قابل‌توجهی از استادان دانشگاه، آموزش را صرفا برای آموزش می‌بینند و اینکه دانشجویان دکتری با هدف استاد‌شدن درس بخوانند اسیر یک دور باطل شده‌اند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری آنا، شانزدهمین همایش دبیران هم‌اندیشی اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور با حضور دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و ۲۵۰ نفر از دبیران دفاتر هم‌اندیشی دانشگاه‌ها از صبح امروز پنجشنبه ۳۰ آذر در شهر مشهد آغاز شده است و فردا با حضور و سخنرانی وزیر علوم به کار خود پایان می‌دهد.

دکتر فرهاد رهبر صبح امروز در شانزدهمین همایش دبیران هم‌اندیشی اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور در مشهد مقدس در جمع خبرنگاران گفت: برای رفع مشکلات کشور صحبت از ارتباط دانشگاه و صنعت می‌شود و جلسه می‌گذارند، حال آنکه تا زمانی که اساتید به فکر رفع مشکلات کشور نباشند، با این جلسات هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: بخش قابل‌توجهی از استادان دانشگاه، آموزش را صرفا برای آموزش می‌بینند و اینکه دانشجویان دکتری با هدف استاد‌شدن درس بخوانند اسیر یک دور باطل شده‌اند.

رهبر خاطرنشان کرد: استادان رکن اصلی دانشگاه‌ها هستند که نقشی اساسی برای انجام وظائف محول شده به دانشگاه‌ها را بر عهده دارند و محصول تلاش این اساتید، تربیت دانشجویانی است که باید در ادامه به حل مساله مردم بینجامد، حال اگر وضعیت دانشجویان را در زمان ورود و نیز پایان دانش‌آموختگی مقایسه کنیم درخواهیم یافت که چه تحولی در خصوص عرق دینی و ملی در آنان ایجاد کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: باید بررسی شود که جدای از بحث دانش‌افزایی، به لحاظ دینداری، ابتکار، خلاقیت، عرق ملی، خودباوری، اخلاق، معنویت و بصیرت به دانشجو اضافه شده است.

وی گفت: اگر استاد خود متحول شده و سرشار از عشق به اسلام و غرور ملی باشد می‌تواند این مفاهیم را به دانشجو نیز منتقل کند و آنگاه است که می‌توانیم مدعی شویم به وظیفه خود عمل کرده‌ایم. باید میزان اثربخشی دبیران هم‌اندیشی بر روی اساتید دانشگاه با شاخصی مشخص شود تا برای آسیب‌شناسی این روند برنامه‌ریزی دقیق، هدفمند و موثری انجام شود.

رهبر با انتقاد از شیوه آموزش و تربیت در دانشگاه گفت: متاسفانه در دانشگاه‌ها مانند حوزه شاگردپروری نمی‌شود؛ اساتید به اندازه کافی برای دانشجویان وقت نمی‌گذارند و دانشجویان نیز حرمت و شان استادشاگردی را به جا نمی‌آورند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به نرخ شهریه این دانشگاه هم اشاره کرد و گفت: افزایش نرخ شهریه این دانشگاه بر‌اساس و متناسب با نرخ تورم است لذا برخی سال‌ها عملا کاهش سقف شهریه نیز داشته‌ایم. در برخی کد رشته‌ها در سال جاری بر‌اساس برخی شاخص‌ها و تخفیف‌ها، کاهش ۵۰ درصدی شهریه دانشگاه را نیز خواهیم داشت.

وی همچنین از برنامه این دانشگاه برای اعمال برخی تخفیف‌ها و تسهیلات برای دانشجویان این دانشگاه در مناطق زلزله‌زده غرب کشور خبر داد.

همچنین ببینید

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد

تمدید ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم ۱۴۰۲

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نوبت دوم ۱۴۰۲ تا ۲۸ اسفند‌ماه تمدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *