خانه » جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی » بررسی مشکلات استادان حق‌التدریس از سوی دانشگاه آزاد اسلامی

بررسی مشکلات استادان حق‌التدریس از سوی دانشگاه آزاد اسلامی

مدیرکل امور هیات‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: «اگر استاد حق‌التدریسی در دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارد که با مشکلی در دانشگاه روبه‌رو شده است به ما مراجعه کند تا ظرف مدت کوتاهی به مشکل او رسیدگی کنیم.»

به گزارش خبرگزاری فرهیختگان، طی روزهای اخیر برخی از استادان حق‌التدریس در تماس با «فرهیختگان» از مشکلات پیش روی خود سخن گفته‌اند؛ مشکلاتی که به اذعان آنها زندگی آنان را با سختی روبه‌رو کرده است. بی‌شک تدریس در دانشگاه یکی از شیوه‌های معمول برای اشتغال و کسب درآمد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

در این میان دانشگاه آزاد اسلامی نگاه ویژه‌ای به استادان خود اعم از تمام‌وقت، نیمه‌وقت و استادان حق‌التدریس دارد. اواسط آبان امسال بود که علیرضا رهایی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با ابلاغ بخشنامه‌ای به روسای واحدها، مراکز آموزشی و سازمان سمای دانشگاه آزاد اسلامی، میزان ساعات ارائه تدریس به مدرسان حق‌التدریس دانشگاه را اعلام کرد. بخشنامه‌ای که در راستای ایجاد وحدت رویه و سرعت بخشیدن به امور مربوط به مدرسان حق‌التدریس و افزایش سطح کیفی آموزش در واحدهای دانشگاهی بود تا حداکثر ساعت ارائه تدریس به مدرسان حق‌التدریس اعلام شود.

مهر امسال هم فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بخشنامه‌ای نحوه فعالیت اساتید حق‌التدریس این دانشگاه را اصلاح و تمدید قرارداد یا انعقاد قرارداد جدید با سایر اعضا را منوط به ارائه گزارش توجیهی توسط واحدهای آموزشی و تایید معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی مرکزی دانشگاه (سازمان مرکزی) اعلام کرد. بر این اساس استادان حق‌التدریس دانشگاه آزاد اسلامی براساس اعلام نیاز واحدها می‌توانند به آن واحد مراجعه کرده و به تدریس مشغول شوند.

علیرضا وحیدی، مدیرکل امور هیات‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی هم در گفت‌وگو با «فرهیختگان» گفت: «سیاست دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص استفاده از استادان تغییری نسبت به گذشته نداشته است و براساس نیاز واحدهای دانشگاهی از آنها استفاده خواهیم کرد. بر این اساس همانند قبل اگر نیازمند استادان حق‌التدریس باشیم، از استادان حق التدریس که کد شناسه داشته باشند استفاده می‌کنیم.»

مدیرکل امور هیات‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: «اگر استاد حق‌التدریسی در دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارد که با مشکلی در دانشگاه روبه‌رو شده است به ما مراجعه کند تا ظرف مدت کوتاهی به مشکل او رسیدگی کنیم.»

همچنین ببینید

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد

تمدید ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم ۱۴۰۲

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نوبت دوم ۱۴۰۲ تا ۲۸ اسفند‌ماه تمدید …