خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » فعالیت ۶هزار عضو هیات علمی در دانشکده‌های کشاورزی
شرایط ثبت نام فراخوان جذب هیات علمی بهمن 96 - 97 وزارت علوم

فعالیت ۶هزار عضو هیات علمی در دانشکده‌های کشاورزی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: در بحث‌های کم‌آبی، خشکی، انتقال آب و تولید ارقام جدید زمینه همکاری مناسبی برای وزارت‌خانه‌های علوم و جهاد کشاورزی وجود دارد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری آنا، دکتر منصور غلامی در آئین تجلیل از پژوهشگران برتر حوزه کشاورزی که با حضور دکتر اسکندر زند رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، و حسن رکنی معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان برگزار شد، گفت: افزایش همکاری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) و دانشکده‌های کشاورزی به تجاری‌سازی طرح‌های تحقیقاتی کشاورزی منجر می‌شود و روند کارها را سرعت می‌بخشد. به کارگیری دانش‌آموختگان کشاورزی در بخش تحقیقات، اثربخشی آن طرح‌ها را ارتقا می‌دهد اما باید طرح‌هایی در این بخش ارائه شود که شرایط به کارگیری فارغ‌التحصیلان را فراهم کند.

غلامی ادامه داد: امنیت غذایی، پایداری تولیدات کشاورزی، اشتغال‌زایی و توسعه روستایی مستلزم حضور محققان و صاحبان علم و فناوری در این عرصه است. توسعه این بخش‌ها باعث جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها می‌شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: با فعالیت محققان جوان در کنار پیشکسوتان باتجربه، آینده‌ای روشن پیش‌روی تحقیقات و تولیدات کشاورزی قرار می‌گیرد. ۶ هزار نفر از اعضای هیات علمی در دانشکده‌های کشاورزی فعالیت دارند و حضور دانشکده‌های کشاورزی در همه استان‌های کشور شرایط و ظرفیت‌های خوبی را برای تحقیقات در بخش کشاورزی فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: در بحث‌های کم‌آبی، خشکی، انتقال آب و تولید ارقام جدید زمینه همکاری مناسبی برای وزارت‌خانه‌های علوم و جهاد کشاورزی وجود دارد. با توجه به اینکه در بخش کشاورزی زمینه فعالیت‌های عملیاتی برای دانش‌آموختگان این رشته‌ها فراهم است تلاش داریم این مدل را در بخش صنعت نیز با همکاری وزارت صنعت به کار گیریم و از حضور دانش‌آموختگان رشته‌های صنعتی در فضای عملیاتی کسب و کار استفاده کنیم.

سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و بخش خصوصی در حاشیه آئین تجلیل از پژوهشگران برتر بخش کشاورزی ١١ قرارداد انتقال فناوری امضا کردند. همچنین از ٩ دستاورد پژوهشی در بخش کشاورزی رونمایی شد.

همچنین ببینید

افزایش سقف وام خرید مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها

وام خرید مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه های وابسته به وزارت علوم به دومیلیارد تومان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *