خانه » جذب هیئت علمی وزارت بهداشت و درمان » پیگیری مشکل جذب اعضای هیأت علمی وزارت بهداشت

پیگیری مشکل جذب اعضای هیأت علمی وزارت بهداشت

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخواست تخصیص ۲هزار مجوز جذب به صورت سالانه در این وزارت‌خانه را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری آنا از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در جلسه ۲۰۱ هیات عالی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارشی از وضعیت جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شد. در ادامه جلسه نیز گزارش وضعیت جذب اعضای هیئت علمی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه شد. در این گزارش با اشاره به عضویت ۱۷۶۴۵ نفر عضو هیات علمی در این وزارت‌خانه در مقایسه با ۲۰۵۵۷۱ دانشجو، نسبت استاد به دانشجو ۱ به ۱۶ اعلام شد.

در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به تخصیص ۱۰۰۰ مجوز استخدام در طول ۴ سال گذشته، عدم وجود ردیف بودجه مستقل و عدم استقبال در برخی رشته‌ها از اهم موانع جذب در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد.

در ادامه گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در بخش مربوط به راه‌حل مشکلات پیش‌رو، تخصیص ۲هزار مجوز جذب به صورت سالانه در طول برنامه ششم، توجه به سند آمایش آموزش عالی و حل مشکل خدمت تمام‌وقت در این وزارتخانه از اهم موارد پیشنهادی است.

پس از ارائه این گزارش، دکتر باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: همه درخواست‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در چارچوب احکام برنامه ششم توسعه است. در جلسه‌ای با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی حل مشکل جذب اعضای هیات علمی در حال پیگیری است.

در ادامه این جلسه دکتر محمدعلی کی‌نژاد رئیس هیات عالی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها هم در این زمینه گفت: مشکل مهاجرت نخبگان با ساماندهی و روند جذب تا حدود زیادی حل خواهد شد. توجه به نیاز کشورهای همسایه به متخصصین علوم پزشکی هم در این روند باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: با همکاری سازمان برنامه‌ و بودجه و سازمان اداری و استخدامی می‌توان این مشکلات را برطرف کرد.

همچنین ببینید

فراخوان جذب هیات علمی وزارت بهداشت

فراخوان جذب هیات علمی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس ۱۴۰۳

دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس به منظور جذب اعضای هیات علمی در قالب تعهد …

یک دیدگاه

  1. با سلام خدمت شما مسئولین محترم لطفا وقتی یک تصمیمی را می گیرید زحمات و تجربیات کارمندان محترم را نادیده نگیرید. لظفا این شرایط سن بازنشستگی بیشتر از ۱۵ سال تجدید نظر بفرمایید لظفا عطف به ماسبق نفرمایید.در شرایط حداقل شرایط بازنشتگی ۱۵ سال تجدید نظر کنید سن را همه ازقبل می دانستند که ۴۵ سال است ولی سابقه که امسال اضافه شده عطف به ماسبق نکنید. برای افرادی که در سالهای قبل فارغ التحصیل شده اند که رو این قانون حساب نکرده بودند. در این صورت خیلی از افراد مهم با تجربه که بویژه در رشته های آموزش پژشکی تجربه حرف اول را می زند از گردونه رقابت حذف خواهند شد. خیلی از این افراد با انگیزه و علاقه درس خوانده و حتی جزو نخبگان و استعد درخشان هستند . هم خودشان و سازمان برای اینها کلی هزینه سرمایه گزاری کرده و گاها تا ۵ سال از ماموریت آموزشی استفاده کردند. اگر این قانون را می دانستند نه خودشان و نه دانشگاههای علوم پزشکی برای اینها هزینه پرداخت می کرد. حداقل شرایط را مثل سن از قبل اطلاع می دادید. تا مردم تکلیف خودشان را می دانستند و شاید هم رنج و مشقت تحصیل در دوره دکترا آن هم در دانشگاه دولتی و روزانه را به خود و خانواده هایشان تحمیل نمی کردند. تو خدا اینقدر با سرنوشت مردم بازی نکنید. دانشگاه جایی افراد توانمند و با تجربه است . که هم عمل دارند و هم تجربه . متاسفانه با این شرایط این افراد از صحنه رقابت حذف شده و مشکلات روحی و روانی عدیده ی بسیار مواجه خواهندشد. چه بسا این افراد بخاطر خدمت صادقانه به مردم از تحصیل باز مانده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *