خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » تأمین پژوهانه دانشجویان دکتری از محل کالاهای آسیب رسان

تأمین پژوهانه دانشجویان دکتری از محل کالاهای آسیب رسان

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: در لایحه بودجه سال ۹۷ مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار بابت پرداخت پژوهانه به دانشجویان دکتری پیشنهاد داده شد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

ذوالفقار یزدان مهر در گفتگو با خبرگزاری مهر در رابطه با اختصاص پژوهانه به دانشجویان دکتری گفت: در رابطه با پرداخت پژوهانه به دانشجویان دکتری به منظور هدایت رساله دکتری، انجام پژوهش‌های مفید و موثر در  زمینه‌های بنیادی، کاربردی، توسعه روش‌ها و فرآیندهای پژوهشی و فناوری و به منظور حل نیازهای اساسی کشور، مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار بابت پرداخت پژوهانه به دانشجویان دکتری تحت عنوان یک فعالیت ذیل ردیف اصلی در جدول شماره ۷ پیوست شماره ۴ قانون لایحه بودجه سال ۹۷ مطرح شده است.

وی ادامه داد: محل تامین اعتبار هم ارائه شده که یا از طریق معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و یا اختصاص یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده کالاهای آسیب رسان مانند نوشابه های گازدار، آلاینده های محیط زیست، سیگار، اختصاص نیم درصد از درآمدهای واردات تلفن همراه و غیره خواهد بود.

به گزارش مهر، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تا سال ۹۲ به دانشجویان دکتری پژوهانه پرداخت می کرد که تعداد محدودی و هر بار حدود ۱۰۰۰ نفر از دانشجویان را پوشش می داد و سقف پرداخت هم ۵ میلیون تومان برای یک دوره دانشجوی دکتری بود.

همچنین ببینید

جذب ۳۰۰ دکتر معلم به عنوان هیات علمی

رییس دانشگاه فرهنگیان در گفت و گو با خبرگزاری صداوسیما از راه اندازی ۳۱ دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *