خانه » جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی » ورود اکثر اساتید به دوره دکتری با نیت جذب در هیأت علمی

ورود اکثر اساتید به دوره دکتری با نیت جذب در هیأت علمی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اکثر استادان به نیت جذب در هیأت علمی وارد دوره دکتری شده‌اند و این یعنی آموزش برای آموزش شده است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری آنا، دکتر فرهاد رهبر در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان افزود: متاسفانه اکنون وضعیت به گونه‌ای است که یک استاد به خودش زحمت نمی‌دهد که به شهرک‌های صنعتی و مراکز تولیدی برود و گرنت پژوهشی جذب کند چرا که استاد ما خیالش راحت است که دانشجو پشت در ایستاده است. در صورتی که در کشورهای دیگر یک محقق دانشگاهی با پشتوانه دانشگاه گرنت پژوهشی می‌گیرد و نیاز صنعت را برطرف می‌کند. استادان ما هم باید گرنت بیاورند اما باید ببینیم که اساتید تا چه حد خودشان را با این موضوع وفق داده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ۲۰هزار فارغ التحصیل دکتری در کشور بیکار هستند، تصریح کرد: اگر از دانشجویان دکتری سوال کنیم چه تعداد از آنها می‌خواهند عضو هیات علمی شوند؟ می‌بینیم که بسیاری از آنها با این نیت به مقطع دکتری آمده‌اند که عضو هیات علمی شوند و این یعنی آموزش برای آموزش شده است.

وی افزود: یکی از واحدهای دانشگاه ۱۵ سال است که ساختمانی ساخته، اما هنوز در آن را هم باز نکرده، با این حال بازهم می‌خواهد ساختمان بسازد چرا که می‌گویند پول آن را سازمان مرکزی می‌دهد. این در حالی است که سرانه کل کشور ۱۲ مترمربع است ولی در دانشگاه آزاد اسلامی این سرانه ۱۲.۷ مترمربع است و تعداد دانشجویان ما هم در حال کاهش است.

همچنین ببینید

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد

تمدید ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم ۱۴۰۲

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نوبت دوم ۱۴۰۲ تا ۲۸ اسفند‌ماه تمدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *