خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » اعلام میزان امتیازات برای تبدیل وضعیت استخدامی اعضای هیأت علمی

اعلام میزان امتیازات برای تبدیل وضعیت استخدامی اعضای هیأت علمی

شرایط و میزان امتیازات لازم برای تبدیل وضعیت استخدامی اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی اعلام شد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، هیات عالی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه ۱۹۶ خود امتیازات مورد نیاز برای تبدیل وضعیت استخدامی اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی را به شرح زیر تصویب کرد.

تبدیل وضعیت استخدامی از پیمانی به رسمی آزمایشی

مربیان برای تبدیل وضعیت استخدامی از پیمانی به رسمی آزمایشی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برخوردار، باید ۳۰ تا ۴۵ درصد از امتیازات مندرج در ستون های ۳، ۷، ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴ از جدول شماره ۶-۱ آیین نامه ارتقای مرتبه مصوب ۱۸ اسفند ۹۴  برای ارتقاء به مرتبه دانشیاری را کسب کنند.

مربیان در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی غیر برخوردار، برای تبدیل وضعیت استخدامی از پیمانی به رسمی آزمایشی، باید ۱۵ تا ۳۰ درصد از امتیازات مندرج در ستون های ۳، ۷، ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴ از جدول شماره ۶-۱ آیین نامه ارتقای مرتبه مصوب ۱۸ اسفند ۹۴  برای ارتقاء به مرتبه دانشیاری را کسب کنند.

در پژوهشگاه و مراکز پژوهشی، نیز کسب ۲۰ تا ۳۵ درصد از امتیازات مندرج در ستون های ۳، ۵، ۷، ۹، ۱۱ از جدول شماره ۶-۲ آیین نامه ارتقای مرتبه مصوب ۱۸ اسفند ۹۴ برای ارتقاء به مرتبه دانشیاری کافی است.

امتیازات استادیاران برای تبدیل وضعیت استخدامی از پیمانی به رسمی آزمایشی

استادیاران، در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی برخوردار، باید برای تبدیل وضعیت استخدامی از پیمانی به رسمی آزمایشی، ۶۰ تا ۸۰ درصد از  امتیازات مندرج در جدول ۶-۱ (به استثنای حداقل امتیازات مندرج در ستون ۹) آیین نامه ارتقای مرتبه مصوب ۱۸ اسفند ۹۴، برای ارتقاء به مرتبه دانشیاری را کسب کنند.

همچنین استادیاران در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی غیربرخوردار، باید ۳۰ تا ۴۵ درصد از امتیازات مندرج در جدول شماره ۶-۱ (به استثنای حداقل امتیازات مندرج در ستون ۹) آئین نامه ارتقای مرتبه مصوب  ۱۸ اسفند ۹۴ برای ارتقاء به مرتبه دانشیاری را کسب کنند.

استادیاران در پژوهشگاه ها و مراکز پژوهشی، برای تبدیل وضعیت استخدامی از پیمانی به رسمی آزمایشی باید ۳۰ تا ۴۵ درصد از امتیازات مندرج در جدول شماره ۲-۶ (به استثنای حداقل امتیازات مندرج در ستون ۶) آیین نامه ارتقای مرتبه مصوب ۱۸ اسفند ۹۴  برای ارتقاء به مرتبه دانشیاری را کسب کنند.

تبدیل وضعیت استخدامی از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی

مربیان در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی برخوردار، برای تبدیل وضعیت استخدامی از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی، باید ۵۵ تا ۷۰ درصد از امتیازات مندرج در ستون های ۳، ۷، ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴ از جدول شماره ۶-۱ آیین نامه  ارتقای مرتبه مصوب ۱۸ اسفند ۹۴  برای ارتقا به مرتبه دانشیاری را کسب کنند.

همچنین مربیان در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی غیر برخوردار، برای تبدیل وضعیت استخدامی از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی، باید ۴۰ تا ۵۵ درصد از امتیازات مندرج در ستون های ۳، ۷، ۱۲، ۱۰، ۸، ۱۴ از جدول شماره ۶-۱ آیین نامه ارتقای مرتبه مصوب ۱۸ اسفند ۹۴ برای ارتقاء به مرتبه دانشیاری را کسب کنند.

مربیان در پژوهشگاه و مراکز پژوهشی، نیز برای تبدیل وضعیت استخدامی از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی باید ۴۵ تا ۶۰ درصد از امتیازات مندرج در ستون های ۳، ۵، ۷، ۹، ۱۱ از جدول شماره ۶-۲ آیین نامه ارتقای مرتبه مصوب ۱۸ اسفند ۹۴  برای ارتقاء به مرتبه دانشیاری را کسب کنند.

 تبدیل وضعیت استخدامی از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی استادیاران

در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی برخوردار، استادیاران برای تبدیل وضعیت استخدامی از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی باید حداقل امتیازات لازم برای ارتقاء به مرتبه دانشیاری از جدول شماره ۶-۲ آیین نامه ارتقای مرتبه مصوب ۱۸ اسفند ۹۴  برای ارتقا به مرتبه دانشیاری را کسب کنند.

استادیاران در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی غیر برخوردار، برای تبدیل وضعیت استخدامی از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی باید ۵۵  تا ۷۰ درصد از جدول شماره ۶-۱ آیین نامه ارتقای مرتبه مصوب ۱۸ اسفند ۹۴  برای ارتقاء به مرتبه دانشیاری را کسب کنند.

همچنین استادیاران در پژوهشگاه و مراکز پژوهشی، برای تبدیل وضعیت استخدامی از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی باید ۵۵ تا ۷۰ درصد از حداقل امتیازات لازم برای ارتقاء به مرتبه دانشیاری از جدول ۶-۲ آیین نامه ارتقای مرتبه مصوب ۱۸ اسفند ۹۴ را کسب کنند.

تبصره ۱: درصد امتیازات لازم برای هریک از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی با رعایت بازه های مذکور حسب مورد توسط وزارت علوم تعیین و ابلاغ می شود.

تبصره ۲: مرجع تایید کننده امتیازات برای تبدیل وضعیت استخدامی از پیمانی به رسمی آزمایشی، کارگروه علمی هیأت اجرایی جذب موسسه و برای تبدیل وضعیت استخدامی از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی کمیسیون تخصصی هیات ممیزه ذی ربط است.

تبصره ۳: کسب حداقل ۰/۳۵، امتیاز به ازای هر نیمسال تحصیلی / شش ماهه سال اول (حسب مورد برای عضو هیات علمی آموزشی/پژوهشی) موضوع بندهای ۲-۱ و ۳-۱ جداول ۲-۱ و ۳-۱ آیین نامه ارتقای مرتبه مصوب ۱۸ اسفند ۹۴  برای هر دوره تبدیل وضعیت استخدامی الزامی است.

تبصره ۴: کسب حداقل امتیاز کیفیت تدریس (میانگین ۱۶ از ۲۰) برای عضو هیات علمی آموزشی در هر دوره تبدیل وضعیت استخدامی الزامی است.

تبصره ۵: کل فعالیت های افراد از ابتدای استخدام پیمانی برای تبدیل وضعیت استخدامی از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی، قابل محاسبه است.

تبصره ۶: کسب امتیاز مربوط به ستون ۹ جدول شماره ۶-۱ برای تبدیل وضعیت استخدامی عضو هیأت علمی آموزشی از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی، مشروط به دایر بودن و دانش آموخته داشتن در دوره کارشناسی ارشد رشته متقاضی در موسسه محل خدمت است.

تبصره ۷: دانشیاران به صرف گذراندن حداقل ماندگاری در وضعیت رسمی آزمایشی (۲سال) و با رعایت سایر مقررات به رسمی قطعی تبدیل وضعیت می شوند.

تبصره ۸: بررسی صلاحیت عمومی اعضای هیات علمی در تبدیل وضعیت و ارتقاء الزامی است.

همچنین ببینید

افزایش سقف وام خرید مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها

وام خرید مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه های وابسته به وزارت علوم به دومیلیارد تومان …

۲ دیدگاه

  1. چرا هیچ فرد، ارگان یا نهادی به فکر ما مدرس های حق التدریس نیست؟
    یعنی ما نباید توو این کشور زندگی کنیم؟
    ما حق برخوداری از کمترین امکانات و حداقل کیفیت زندگی رو نداریم؟
    مگه میشه با ماهی ٢٠٠ تومن که اونم تقریبا ۶ ماه یک بار تسویه میشه (بدون حتی یک ساعت حق بیمه، در تابستان هم که حقوقی نداریم) زندگی کرد.
    آیا خود همین افراد که چنین قانونی رو تصویب کردن می تونن اینطوری زندگی کنن؟
    روی سخنم با افرادی هست که تصمیم گیرند.
    لطفا یه نفر جواب هزاران نفر مثل من رو بده.
    گناه ما چیه؟؟؟!!!!!

  2. با سلام
    چرا برای انجمن های علمی ترتیب خاصی جهت ارتقا وجود ندارد با توجه به اینکه انجمن های علمی از دانشجو های برتر و نخبه هستند ولی هیچگونه امتیازی برای این افراد قائل نیستن درخواست رسیدگی مقتضی در این مورد را دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *