خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » تشکیل کمیته رسیدگی به تخلفات علمی پایان نامه ها و رساله های دکتری آزاد
زمان اعلام نتایج جذب هیات علمی دانشگاه آزاد سال 97

تشکیل کمیته رسیدگی به تخلفات علمی پایان نامه ها و رساله های دکتری آزاد

مدیر کل امور پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی اقدامات مثبتی برای جلوگیری از تخلفات علمی پایان نامه ها و رساله های دکتری در دانشگاه انجام داده است.

دکتر زمانی زاده در گفت و گو با روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: ارتقای سطح کیفی آموزش و پژوهش دانشجویان و اعضای هیات علمی، یکی از اولویت های مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از تقلب های علمی در پایان نامه ها و رساله های دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی که تخلف در پایان نامه و رساله را جرم محسوب می کند، گفت: به این منظور، کمیته رسیدگی به تخلفات علمی پایان نامه ها و رساله های دکتری در دانشگاه تشکیل شده است که وظیفه آن رسیدگی به تخلفات علمی پایان نامه ها و رساله های دکتری است.

وی افزود: هدف اصلی دوره تحصیلات تکمیلی، پژوهش و تحقیق است و نتیجه همین تحقیقات می تواند منجر به ایجاد دانش فنی، چاپ مقاله، ثبت پتنت و… شده و باعث ارتقای علمی دانشگاه و جامعه شود.

دکتر زمانی زاده در ادامه گفت: به همین منظور تا به حال ۱۹ جلسه کمیته رسیدگی به تخلفات علمی پایان نامه و رساله های دکتری برگزار شده که در خصوص تخلفات علمی واحدها – با توجه به گزارش های ارسال شده و همچنین بازرسی و بررسی توسط اساتید در گروه های مختلف آموزشی – بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شده است.

مدیرکل امور پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با اشاره به موارد مصرف پژوهانه اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به منظور استفاده از پژوهانه در مسیر واقعی پژوهش، ترتیبی اتخاذ شده تا کارشناسان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در یک کارگروه آموزشی، در این خصوص آموزش ببینند تا پژوهانه ها صرفاً در راستای تحقیق و تعالی پژوهش و دانشگاه استفاده شود.

دکتر زمانی زاده با اشاره به یکی دیگر از موضوعات مورد تاکید معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر شرکت اعضای هیات علمی دانشگاه در همایش های بین المللی معتبر، اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های انجام شده در معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، شاخص ها، معیارها و ملاک هایی در نظر گرفته شده است تا اعضای هیات علمی این دانشگاه صرفاً در همایش های معتبر بین المللی شرکت کنند. این فعالیت می تواند به سالم سازی فضای علمی- پژوهشی دانشگاه کمک بسیاری کند به طوریکه با برنامه ریزی های انجام شده در معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، علاوه بر هدایت اعضای هیات علمی برای شرکت در کنفرانس ها و همایش های معتبر بین المللی،‌ ‌تاکنون میلیاردها تومان صرفه جویی ارزی نیز صورت گرفت.

وی افزود: همچنین دانشگاه آزاد اسلامی، آن دسته از همایش هایی که با عناوین و موضوعات تخصصی هستند را در صورت حمایت انجمن ها و قطب های علمی مورد تایید وزارتین، با اولویت مورد بررسی قرار می دهد.

مدیرکل امور پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: راه اندازی سامانه طرح های پژوهشی و آموزش کارشناسان برای ثبت صحیح اطلاعات در سامانه، نظارت بر نحوه عملکرد واحدها در خصوص تصویب و اعلام خاتمه طرح ها یا پی­گیری تخلفات احتمالی از دیگر اقدامات این حوزه است.

همچنین ببینید

دانشگاه علم و هنر

فراخوان جذب هیات علمی پیمانی دانشگاه علم و هنر ۱۴۰۳

دانشگاه علم و هنر یزد از بین شرکت‌کنندگان در فراخوان دانشگاه‌های دولتی (سه برابر ظرفیت) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *