خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » عضویت ۳۵ هزار نفری اعضای هیأت علمی دانشگاه ها در بسیج اساتید

عضویت ۳۵ هزار نفری اعضای هیأت علمی دانشگاه ها در بسیج اساتید

رئیس بسیج اساتید کشور از عضویت ۳۵ هزار نفری اعضای هیأت علمی دانشگاه ها در بسیج اساتید کشور خبر داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان بسیج اساتید، مجتبی زارعی طی بازدید از کانون های بسیج اساتید در استان اصفهان، با تشریح ظرفیت سرمایه انسانی موجود در بسیج اساتید کل کشور گفت:  بسیج اساتید شبکه عظیمی است که در دانشگاه‌های کشور فعال است و قریب به ۳۵ هزار نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و در قالب ۷۲۰ کانون در سراسر کشور در آن عضویت دارند.

وی ادامه داد: به همین خاطر یکی از دغدغه‌های بسیج اساتید در دوره جدید این است که تمهیداتی برای این شبکه عظیم و این کانون‌های متکثر مدنی در سراسر کشور اتخاذ شود تا آنها به خدمت حل مسائل مردم و کمک رساندن به دولتمردان، استانداران و فرمانداران در شهرستان های کل کشور، گسیل شوند.

رئیس بسیج اساتید کشور افزود: بسیج اساتید در تلاش است تا با تمام ظرفیت‌های خود از تمام سلایق سیاسی کشور هرکسی در این شبکه عظیم نخبگانی که دل درگرو ایران و میل به حاکمیت اسلام مترقی دارد به کمک مردم و دولت بیاید. برای نیل به این هدف، درصدد تغییر و تحوّل در «سازمان کار» بسیج اساتید در کل کشور هستیم.

وی ادامه داد: طبیعی است سازمان بسیج اساتید برای ارائه خدمت مؤثر، باید ساختاری با کارکرد و نقش موثر را طراحی کرده و پیاده سازی کند. بنیان سازمان کار جدید در بسیج اساتید، شکل گیری «اندیشکده‌های راهبردی مسئله محور» در کنار بیش از ۷۰۰ کانون موجود در بسیج اساتید کل کشور است.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به راه‌اندازی اندیشکده‌های راهبردی کانون بسیج اساتید در کشور، گفت: این اندیشکده‌های راهبردی در دو سطح «اقلیم‌محور» در استان‌ها و «موضوع‌محور» در دانشگاه‌های تهران بزرگ شکل می گیرد.

وی با بیان اینکه «اندیشکده راهبردی روستا» می‌تواند در صدر کارهای ما باشد، عنوان کرد: در این مورد به دولت کمک خواهیم کرد که با ظرفیت روستاها بیشتر آشنا شده و توجه بیشتری به آن‌ها داشته باشد، به عنوان مثال مهاجرت زیاد از روستا در حال افزایش بوده و از طرفی توجه به صنایع تبدیلی در روستاها کم است؛ که دولت باید برای رفع این‌ها تلاش کند.

زارعی در رابطه با رویکرد بسیج اساتید در فضای دانشگاه‌ها گفت: در ملاقات اخیر مسؤولان بسیج اساتید با وزیر علوم به نگاه مشترکی در رابطه با آزاداندیشی در فضای سیاسی و فرهنگی در درون دانشگاه‌ها رسیدیم، همچنین در رابطه با نگاه حل‌المسائلی از دانشگاه به جامعه نیز هم‌نظر هستیم؛ بسیج اساتید تلاش خواهد کرد از رکودی که در حوزه کرسی‌های آزاداندیشی وجود دارد عبور کند.

همچنین ببینید

افزایش سقف وام خرید مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها

وام خرید مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه های وابسته به وزارت علوم به دومیلیارد تومان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *