خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » اختصاص فرصت مطالعاتی صنعتی به اساتید دانشگاه

اختصاص فرصت مطالعاتی صنعتی به اساتید دانشگاه

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت از اعلام نیاز ۱۳۰ مورد فرصت مطالعاتی صنعتی و دوره پسادکتری صنعتی ویژه اساتید دانشگاه به وزارت علوم خبر داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

برات قبادیان در گفتگو با خبرگزاری مهر، در خصوص برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای همکاری با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای شکل گیری ارتباط صنعت و دانشگاه اظهار داشت: در بخش حمایت از اساتید، دو پروژه در صنعت به صورت موازی و طی انعقاد تفاهم با وزارت علوم در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه تا پیش از این اساتید دوره پسادکتری صنعتی را در خارج از کشور می گذراندند و این مساله برغم آنکه خروج ارز را به همراه داشت اما دستاوردهای آن ملموس نبود، افزود: هم اکنون با تفاهم نامه انجام شده با وزارت علوم، امکان گذراندن دوره پسادکتری صنعتی در کشور با تعریف پروژه و اعلام نیاز از سوی وزارت صنعت، فراهم شده است.

قبادیان ادامه داد: در این دوره که حدود یک تا دوسال طول می کشد، اساتید علاقه مند می توانند وارد صنعت شده و از نزدیک و به صورت عملی و واقعی با بحث تولید آشنا شوند و مورد حمایت قرار گیرند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در همین حال مطابق با تفاهمنامه منعقد شده با وزارت علوم، فرصت مطالعاتی صنعتی به اساتید دانشگاهی اختصاص می یابد.

وی تاکید کرد: در این طرح که هم اکنون در حال اجرا است، اساتید علاقه مند به گذراندن فرصت مطالعاتی ۹ ماه تا یکسال می توانند با حضور در پروژه های صنعتی، به تحقیق و پژوهش بپردازند.

قبادیان با بیان اینکه در زمان گذراندن فرصت مطالعاتی صنعتی، از سوی وزارت علوم برای اساتید حقوق درنظر گرفته شده است، ادامه داد: در راستای حمایت از این پروژه، وزارت صنعت نیز به اساتیدی که در حال گذراندن این دوره ها هستند، حقوق تعلق می گیرد.

معاون وزارت صمت گفت: ظرف دو ماه از اجرایی شدن این پروژه، بخش صنعت ۱۳۰ مورد اعلام نیاز کرده و وزارت علوم نیز تاکنون برای ۳۰ مورد اعلام آمادگی کرده است.

قبادیان با اشاره به اینکه اجرای این دو پروژه با اعلام موضوعات مورد نیاز صنعت، گره علمی بخش صنعت را باز می کند، ادامه داد: از این تعداد، تاکنون ۲۴ مورد دوره پسادکتری صنعتی و ۶ مورد دوره فرصت مطالعاتی صنعتی نهایی شده است.

همچنین ببینید

افزایش سقف وام خرید مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها

وام خرید مسکن اعضای هیات علمی دانشگاه های وابسته به وزارت علوم به دومیلیارد تومان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *