خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » افزایش صددرصدی سهمیه فرصت مطالعاتی دانشجویان دانشگاه تهران

افزایش صددرصدی سهمیه فرصت مطالعاتی دانشجویان دانشگاه تهران

معاون آموزشی دانشگاه تهران از افزایش صددرصدی اعزام دانشجویان دکتری این دانشگاه جهت انجام فرصت مطالعاتی خارج از کشور در سال جاری خبر داد و گفت: تاکنون ۲۰۰ دانشجو برای فرصت مطالعاتی به خارج از کشور اعزام شدند و این آمار در ۶ ماهه دوم امسال تا سقف ۵۰۰ نفر افزایش می‌یابد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

دکتر حسین حسینی در گفت و گو با ایسنا با اعلام این مطلب اظهار کرد: خوشبختانه سهمیه خوبی برای اعطای فرصت مطالعاتی خارج از کشور به دانشجویان دکتری دانشگاه تهران در سال تحصیلی جاری اختصاص است، بطوریکه بر این اساس تعداد  ۴۰۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه می‌توانند از فرصت مطالعاتی خارج از کشور استفاده کنند و این میزان تا ۵۰۰ نفر نیز قابل افزایش است.

وی در ادامه تصریح کرد: تاکنون تعداد ۲۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه تهران با استفاده از فرصت مطالعاتی به خارج از کشور اعزام شده‌اند و مابقی سهمیه نیز تا پایان سال جاری اختصاص می‌یابد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران در خصوص اعتبارات فرصت های مطالعاتی دانشجویان در خارج از کشور گفت: بخشی از این اعتبارات توسط دانشگاه تهران و بخشی نیز توسط سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تامین می شود ضمن اینکه دانشگاه مقصد نیز پشتیبانی هایی را از این دانشجویان به عمل می آورد.

دکتر حسینی تاکید کرد: زمان فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری به خارج از کشور ۶ ماه  است اما این مدت می تواند با تایید استاد راهنما افزایش یابد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران در خصوص شرایط استفاده از فرصت مطالعاتی خارج از کشور برای دانشجویان دکتری نیز خاطر نشان کرد: دانشجویان برای استفاده از این فرصت باید دوره سه سال تحصیل خود را اتمام کرده باشند یعنی آزمون جامع را بگذرانند. همچنین موضوع رساله خود را نیز مشخص کنند و از فرصت مطالعاتی برای تکمیل مراحل پژوهش خود استفاده کنند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران در پایان خاطر نشان کرد: دانشجویان دانشگاه تهران برای فرصت مطالعاتی ترجیحا دانشگاه‌هایی را انتخاب کنند که دانشگاه تهران با این دانشگاه‌ها قرارداد و تعهداتی بین المللی دارد اما بطور کلی محدودیت در انتخاب دانشگاه مقصد وجود ندارد.

همچنین ببینید

رئیس مرکز جذب هیأت علمی شورای تحقیق جذب هیات علمی

تشکیل شورای تحقیق جذب هیات علمی در دانشگاه ها

رییس مرکز جذب وزارت علوم اعلام کرد: به منظور تسریع در امر تحقیقات و نیز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *